שיתוף
תגובות
בריאות » בריאות המגזר » המהומה באומן, ההפגנות בבלפור והצוות המיוחד
סיקור שוטף
לאחר שהדרמה שהתחוללה ביום שישי באוקראינה הגיעה לסיומה בהתערבות גורמים בישראל שפעלו מול הרשויות הודיע נתניהו על הקמת צוות שרים בראשות השר אלקין
ערב ראש השנה באומן | צילום: paparazzza, שאטרסטוק

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע על הקמת צוות שרים לבדיקת מתווה שיאפשר יציאת חסידי ברסלב לאומן לקראת ראש השנה, תוך שמירה מרבית על כללי הבריאות ומינימום סיכון להדבקה המונית במהלך ביקורם באומן.

הקמת צוות השרים מגיעה לאחר שבשבוע החולף נפגש ראש הממשלה עם נציגי חסידות ברסלב שהציגו מתווה ליציאה מוגבלת של חסידים לאומן לקראת ראש השנה תוך אכיפת כללי הזהירות, ולאחר שהדרמה שהתחוללה ביום שישי בנמלי התעופה באוקראינה איימה להשליך על יחסי החרדים עם ראש הממשלה.

כפי שדווח ב'בחזית', מאות חסידי ברסלב שנחתו בשדות התעופה באוקראינה נכלאו בנמל, בעוד שתיירים אחרים שהשתתפו באותן טיסות המשיכו בדרכם ללא כל הפרעה.

בפעילות ענפה של שר החוץ גבי אשכנזי, סגן שר החינוך מאיר פרוש ושר הפנים אריה דרעי נפתחו הגבולות לחסידים המודאגים שמצאו את עצמם כשעה לפני שבת ללא אמצעים מינימליים לקבל את השבת במקום מנוכר לחלוטין.

בתום פעילות ח"כ פרוש, שקיים שורה של שיחות טרנס-אטלנטיות עד לכניסת השבת שעון ישראל, בין היתר עם שליח חב"ד הרב מאיר סטמבלר ושגריר ישראל בקייב, כששר החוץ גבי אשכנזי תורם גם הוא את חלקו בעניין, הודיעו האוקראינים בשעה 18:00 (שעון ישראל) לחסידי ברסלב הכלואים כי הם עומדים להשתחרר.

ל'בחזית' נודע, כי במהלך השיחות העלו גורמים אוקראינים ממשלתיים הסתייגות ממכתבו של פרופ' רוני גמזו ומהמקום אליו התגלגל הסיפור, כאשר לאורך השבוע האחרון בזה אחר זה עוכבו בנמלי התעופה בעלי חזות חרדית, בעוד מי שאינו מעוטר בזקן ופאות ממשיך בדרכו ללא הפרעה.

הגורמים הביעו חשש, כי בתגובה ליחס המתנכר והמפלה, הישראלים ינקמו ויסירו את אוקראינה מרשימת המדינות המועדפות, מה שעלול להוביל לפגיעה בהכנסות המדינה מתיירות ישראלית.

השר זאב אלקין, שכאמור יעמוד בראש צוות השרים שהקים ראש הממשלה, סיפר הבוקר בראיון ל'גלי ישראל', כי חלקים ממכתבו של גמזו מסתובבים באוקראינה ומשמשים להתקפות אנטישמיות בתקשורת, "יש סכנה פיזית ליהודים שם. בטוח שגמזו לא לקח את זה בחשבון ולא התכוון לכך".

בראיון לרשת ב', אמר השר יזהר שי (כחול לבן), החבר גם הוא בצוות השרים שמינה ראש הממשלה, כי "אין טעם להתכחש למציאות – כ-2,500 חסידים כבר שוהים בעיר האוקראינית. לא כולם ישראלים אבל צוות השרים יבחן את הדרכים לוודא שמי שישובו ארצה ישהו בבידוד ולא יסכנו את שלום הציבור".

אמש, לאחר צאת השבת, הפגינו חסידי ברסלב בסמוך למעונו של ראש הממשלה נתניהו ברחוב בלפור בירושלים, כאשר מאוחר יותר התרחבו ההפגנות גם לאזור מאה שערים. ההפגנות פוזרו על ידי כוחות המשטרה, כאשר לטענת המפגינים נעשה במהלך הפיזור שימוש בכלים מוגזמים, מהם נמנעה המשטרה להשתמש זמן קצר קודם לכן, בהפגנת השמאל השבועית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים