שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » המודיע בעד ממשלת לפיד – ליצמן התנער
דרמה חסידית
מאמר חריג פורסם בביטאון המזוהה עם חסידות גור, תחת הכותרת "האפשרויות לממשלת לפיד". ליצמן: "הדברים המצוטטים אינם מייצגים את עמדת אגודת ישראל"
תגיות:
יעקב ליצמן | צילום: אתר הכנסת

מאמר חריג פורסם הבוקר בביטאון אגודת ישראל 'המודיע', המזוהה עם חסידות גור, תחת הכותרת "האפשרויות לממשלת לפיד", בה קראה כותב המאמר מ' שלום לשקול חבירה חרדית ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

"לפיד יעשה הכל להקים ממשלה, והוא מסוגל להעניק ויתורים רבי-ערך ציבורי לאלה אשר יסכימו להשתתף בקואליציה שלו. שתיקותיו עם סגירת הקלפיות בבחירות האחרונות נגד הציבור החרדי, היא אחת האותות לאן הוא שואף".

"אין ספק שלפיד יעדיף את המפלגות החרדיות, העולות יותר מכפליים במספר הח"כים שלהם על 'ימינה', מלבד עצם העובדה שהוא מכיר את הפוליטיקאי בנט וסחטנותו מזה, ואת חברי יהדות התורה וש"ס מזה. וכבר היו דברים מעולם, שהסיעות החרדיות השתתפו בקואליציה בראשות אהוד ברק, למרות שהסיסמה שלו בבחירות הייתה 'עם אחד גיוס אחד…"

"הצעותיו של לפיד לכל סיעה וסיעה אשר יש סיכוי שיסכימו לתמוך בממשלה שלו, יהיו בהחלט רבות עניין… ואיו ספק שהיהדות החרדי, אשר התייצבה בתוקף לטובת ממשלת נתניהו, תצטרך לשקול היטב את צעדיה, בהנהגת מורי הדור שליט"א", לשון המאמר.

בלשכת יו"ר יהדות התורה השר יעקב ליצמן מיהרו להתנער מהדברים ומסרו כי "במענה לפניות כתבים יובהר, כי הדברים המצוטטים מהמאמר בעיתון המודיע (״האפשרויות לממשלת לפיד״) אינם מייצגים את עמדת אגודת ישראל, הפועלת אך ורק על פי קביעת מועצת גדולי התורה".

סגה"ש אורי מקלב אמר בראיון ליעקב לריבלין ב'בקהילה' כי "יהדות התורה תצביע נגד ממשלת בנט-לפיד שזו תוצג בכנסת. אך לא נשולל על הסף תמיכה נקודיתית בחוק כזה או אחר שיעלה בהמשך הקדנציה, נעשה מה שצריך, יש לנו אחריות לעולם התורה".

השרה לשעבר יעל גרמן מ'יש עתיד' אמרה הבוקר בראיון ל'כאן רשת ב' כי "עשינו טעות שלא תקצבנו את החרדים כפי שמגיע להם, לא נחזור על הטעות הזו, החרדים יקבלו הרבה יותר ממה שהם מעלים על דעתם, אנחנו לא נגד דרעי וליצמן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים