שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בעולם » ג'ף בזוס פורש מתפקידו כמנכ"ל אמזון
האיש העשיר בעולם
המנכ"ל והבעלים המיתולוגי שייסד את חברת הענק הודיע שיעזוב את התפקיד, לאחר שהקים אותה לפני כ-30 שנה. אנדי ג'סי יתמנה למחליפו
תגיות: ,
ג'ף בזוס | צילום: lev radin, שאטרסטוק

מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס הודיע כי יפרוש מתפקידו ברבעון השלישי של 2021. בזוס, האיש העשיר בעולם, ייסד את חברת אמזון בשנת 1994 וכיום הוא מחזיק ב-16% ממניותיה. הונו מוערך ב-188 מיליארד דולר. מי שיחליף אותו בתפקיד יהיה אנדי גא'סי שכיום משמש המנכ"ל של היחידה האחראית על אספקת שירותי מחשוב ענן.

עם פרישתו ישמש בזוס יו"ר חבר המנהלים של החברה. "אמזון היא מה שהיא בזכות החדשנות. אנחנו עושים דברים משוגעים יחד ואז הופכים אותם לנורמה. כרגע אני רואה את אמזון במצב הכי טוב מבחינת החדשנות, מה שהופך את זה לתזמון האופטימלי לשינוי", מסר בזוס.

"אם אתה עושה את זה נכון, כמה שנים אחרי ההמצאה, הדבר החדש הפך לנורמלי, ואנשים מתחילים לפהק. הפיהוק הזה הוא המחמאה הגדולה ביותר שממציא יכול לקבל", הוסיף בזוס. "כשאתה מסתכל על התוצאות הכספיות שלנו, מה שבאמת ניתן לראות זה את התוצאות המצטברות לטווח הארוך של ההמצאה".

אמזון נהפכה לאחת הנהנות המרכזיות ממגפת הקורונה, שהובילה לסגירת חנויות פיזיות רבות – וניפצה את התחזיות. הרווח הנקי של החברה עמד ברבעון על 14.09 דולר למניה, לעומת תחזיות האנליסטים ל-7.23 דולרים למניה; ההכנסות הסתכמו ב-125.6 מיליארד דולר – מעל תחזיות האנליסטים להכנסות של 119.7 מיליארד דולר. זהו הרבעון הראשון שבו הכנסות אמזון חצו את הרף של 100 מיליארד דולר.

אמזון היא חברה אמריקנית למסחר אלקטרוני ושירותי מחשוב ענן. הייתה מחלוצות המסחר באינטרנט והתפרסמה בראשיתה במכירת ספרים, אך בהמשך החלה למכור גם דיסקים, סרטים, מוצרי אלקטרוניקה, בגדים ועוד. עם התפתחותה של החברה ניתן לקנות באתר החברה מגוון רחב מאוד של מוצרים. בעשור הקודם הרחיבה אמזון את פעילותה לתחומים נוספים מלבד המסחר האלקטרוני.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים