שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "הכל פתוח, נתניהו לא משדר יותר מדי לחץ"
גורם בליכוד ל'בחזית'
בכיר בליכוד: "אם אכן תקום ממשלה, הליכוד עשוי לצאת מורווח מהמלך. ככל שהם לא יעבירו את החקיקה נגד נתניהו, הוא יחזור מהאופוזיציה עם 50 מנדטים"
ראש הממשלה נתניהו בטיילת בבת ים | צילום: הליכוד

גורם בליכוד התייחס הלילה בשיחה עם 'בחזית' למגעים להקמת ממשלת בנט-לפיד ואמר כי "המילה האחרונה לא נאמרה. אני מכיר את ביבי עשרות שנים, הוא לא משדר יותר מדי לחץ – ראיתי אותו במצבים פחות קשים ויותר לחוץ".

בכיר אחר בליכוד אמר כי "נכון שלא רצינו להיות במקום הזה, אבל בנקודת הזמן הנוכחית, אם אכן תקום ממשלה (דגש על אם) הליכוד עשוי לצאת מורווח מהקמת ממשלת לפיד-בנט. ככל שהם לא יעבירו את החקיקה נגד נתניהו, הוא יחזור מהאופוזיציה עם 50 מנדטים".

עוד הוסיף הבכיר: "ישראל מנהלת בחסות מצרים מגעים להשבת השקט בדרום, הצד השני יודע לקרוא היטב את מי שאוחז בהגה השלטון בישראל, ומזהה היטב את הכלאיים השלטוני שעומד לקום כאן, גם הם 'מבינים' שליברמן שהיה בעבר אימת החמאס כבר ויתר מזמן על הטרנספר והשנאה לפלס' לטובת שנאת חרדים".

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, אמר הבוקר בראיון לכאן שת ב': "אצלנו יודעים לכבד את הערך הדמוקרטי של הכרעת הרוב, ואם יש להם רוב אז נכבד את זה ונלך לאופוזיציה. אך לא נאפשר ליאיר לפיד להגיד 'עלה בידי' בלי שבאמת עלה בידו – הוא יצטרך להוכיח שבאמת יש לו קואליציה ולהציג את כל ההסכמים".

"בצער רב אני אומר שהם כבר אחוזי אמוק להקים את הקואליציה המוזרה הזו. מה שיכול לקרות זה שמישהו מחברי ימינה יתעשת, יבין שהדבר הזה באמת גרוע וימנע את זה". לדבריו, "בשום פנים ואופן אין מקום לשיח אלים, לאיום על חברי כנסת ונבחרי ציבור ובטח שלא על המשפחות שלהם. אנחנו בסופו של יום מדינה אחת, דמוקרטיה אחת, עם עתיד משותף אחד".

השר דוד אמסלם מהליכוד תקף את הקואליציה המתגבשת הבוקר, ואמר: "הם קוראים לעצמם ממשלת אחדות והם ממשלת מיעוט. כל עוד הנושא הלאומי לא נפתר, אף מפלגה ציונית לא יכולה להישען על המפלגות הערביות". על המגעים שניהלו בליכוד מול רע"ם הוא טען: "אני לא יודע מי ניהל השיחות, הליכוד לא היה מצביע בעד זה. אם יש לך 61 אתה יכול לצרף אותם".

השר אמסלם התייחס להצעה של ישראל כ"ץ למנות ראש ממשלה אחר מטעם הליכוד לשנה בלבד כדי לפתור את המשבר הקואליציוני וכינה אותה: "הזויה". עוד הוא הוסיף: "זה הגיע ממקום טוב אבל זה פשוט לא היה מוצלח. הליכוד לא היה מצביע על זה".

סגן השר יואב קיש אמר בראיון לגל"צ: "התרחיש הסביר ביותר – שתקום קואליציה. הכל הצגות, כולם מחויבים להקמת הממשלה. עם המחירים העצומים ששילמו, הם לא יכולים ללכת לאחור".

על סקרים שיש רבים בליכוד שתומכים בהזזת נתניהו אמר כי מדובר ב"שקר שהוזמן על ידי גורם פוליטי, גועל נפש – מניח שזאת חתרנות מתוך הליכוד. כל ההישג של 30 המנדטים זה הליכוד בראשות נתניהו – יש לו תמיכה מוחצת. נתניהו יתמודד בפריימריז וינצח בגדול".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים