שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הממשלה אישרה את תקציב המדינה לשנת 2021-2022
לאחר דיון לילי
רה"מ בנט: "בשעה טובה, יש תקציב בישראל. לאחר שלוש שנים של קיפאון, ישראל חוזרת לעבוד", שר האוצר ליברמן: "הבאנו בשורה ענקית לאזרחי המדינה"
ראש הממשלה נפתלי בנט בפתיחת ישיבת הממשלה | צילום: עמוס בן גרשום לע"מ

לאחר דיונים שנמשכו כל הלילה, לפני שעה קלה הממשלה אישרה את תקציב המדינה לשנים 2021 ו-2022, וכן את חוק ההסדרים, הכולל את הרפורמות  שבכוונת הקואליציה לקדם. על פי ההצעה שאושרה, תקציב המדינה לשנת 2021 יעמוד על כ-432.5 מיליארד שקלים וב-2022 על כ-452.5 מיליארד שקלים. בשנת 2021 יעמוד הגירעון על  6.8% וב-2022 על 3.9%. רה"מ בנט: "בשעה טובה, יש תקציב בישראל. לאחר שלוש שנים של קיפאון, ישראל חוזרת לעבוד".

הממשלה החליטה על קיצוץ של אחוז וחצי בתקציבי כל המשרדים כדי לממן את התוספות שסוכם עליהן בלילה.

ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר: "רבותיי, גבירותיי, יש תקציב בישראל. תקציב של ממשלה שאכפת לה. לאחר שלוש שנים של קיפאון, ישראל חוזרת לעבוד. אני מבקש מחברי הממשלה להבין את גודל הרגע: אחרי שנים של הזנחה, אנחנו מביאים הבוקר את התקציב הכי נועז, הכי תחרותי, הכי מסייע לשכבות החלשות והכי דואג לעתיד ילדינו מזה שנים".

עוד הוסיף: "בשנת 2021 אנחנו זורעים את עתיד ילדינו ונכדנו לשנת 2051. אנחנו מקימים מטרו בגוש דן, מכניסים תחרות בשלל מוצרי צריכה ומזון, ובכשרות, מונעים פשיטת רגל של הפנסיונרים בישראל, מגדילים את הרפואה הציבורית בישראל, מעניקים חירות ניהולית למנהלי בתי ספר, בונים לראשונה בתים לילדים עם אוטיזם, ודואגים לתזונה בריאה לילדי ישראל".

"התקציב משקף דאגה לכלל אזרחי ישראל ולא משרת אף אינטרס מגזרי צר. אני מבקש להודות לשר האוצר, אביגדור ליברמן, למנכ"ל משרד האוצר רם בלינקוב, לראש אגף התקציבים יוגב גרדוס ולנגיד בנק ישראל אמיר ירון, שהובילו את התהליך באחריות ובהצלחה, למול אתגרים מורכבים בכל המישורים".

בנט סיים את דבריו ואמר: "אישור התקציב יסייע גם ליציבות הממשלה ויאפשר לשרים להפוך חזון לעשייה במשרדיהם. אמרנו מתחילת הדרך שהממשלה הזו תעסוק בציבור ולא בעצמה. אמרנו – וקיימנו. בשעה טובה לכולנו".

שר החוץ יאיר לפיד צייץ: "אחרי יותר משלוש שנים ללא תקציב, הממשלה אישרה את תקציב המדינה. סוף סוף מחזירים את המדינה למסלול, יהיה תקציב לבריאות, לביטחון, לחינוך, לרווחה, לתחבורה, יהיה תקציב שיושקע באזרחי המדינה. תודה לשותפיי לממשלה שגילו אחריות ונחישות ועובדים ביחד למען מטרה משותפת, למען עתיד אזרחי המדינה".

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "אחרי למעלה משלוש שנים בהן המדינה התנהלה ללא תקציב, הבוקר, לאחר דיונים ארוכים, העברנו תקציב אחראי בממשלה לצד חוק הסדרים חסר תקדים ובכך הבאנו בשורה ענקית לאזרחי המדינה".

"הרפורמות שאישרנו מתמקדות בראש ובראשונה בהורדת יוקר המחיה, השקענו תקציבי עתק בתשתיות, בתחבורה ובנדל"ן, והעברנו רפורמות משמעותיות שיורידו את החסמים ויצמצמו את הבירוקרטיה, מה שיקל על כל אחד ואחת בהתנהלות היומיומית שלנו, העסקית או הפרטית" הוסיף ליברמן.

את דבריו סיים ואמר "הדרך לאישור התקציב בכנסת מתחילה ברגעים אלו ממש ויחד, תוך שמירה על שיתוף פעולה, נעביר אותו ב-3 קריאות ונבטיח צמיחה כלכלית ויציבות שלטונית לאזרחי מדינת ישראל".

הבוקר התייחס מנכ"ל משרד האוצר, רם בלניקוב, לשיחות, והכריז כי הושגו הסכמות. בראיון בכאן רשת ב' אמר: "בגדול כל המחלוקות נסגרו, משרד הבריאות יקבל יותר ממיליארד שקל תוספת".

שר התקשורת, יועז הנדל, אמר על העברת הרפורמות בתחום התקשורת, כי "לאחר שלוש שנים בהן לא היה תקציב מדינה שחררנו סוף סוף את המדינה מהתסבוכת הפוליטית והעברנו הלילה בממשלה תקציב למען אזרחי ישראל. מדינה ללא תקציב לא נותנת שירות ראוי לתושביה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים