שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הממשלה תאשר ועדת חקירה לאסון מירון
היום
על סדר היום של הממשלה: אישור התקנון לעבודת הממשלה, הארכת כהונת הרמטכ"ל כוכבי בשנה, מינויים בשירות החוץ, והארכת מצב החירום בשל נגיף הקורונה
נפתלי בנט, יאיר לפיד, בני גנץ, גדעון סער, אביגדור ליברמן | צילום: אריה לייב אברמס

ממשלת בנט-לפיד תתכנס היום (ראשון) לישיבת עבודה ראשונה. בפתח הישיבה צפוי ראש הממשלה נפתלי בנט לשאת הצהרה כפי שנהגו קודמיו. מנגד, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד לא ייתן הצהרה, וזאת בשונה מהאופן שבו נהג בני גנץ בימי הממשלה בראשות נתניהו.

הממשלה תידרש להכריע, כבר בדיונה המלא הראשון, האם לאשר את הקמת ועדת החקירה הממלכתית שתבחן את אירוע האסון במירון. החלטה ככל הנראה תתקבל ברוב קולות ואולי אפילו פה אחד, בעד הקמת הוועדה. המנדט של הוועדה יהיה מאוד רחב, ויכלול הצגת מסקנות אישיות.

שר הביטחון, בני גנץ, אמר אמש כי "כפי שהתחייבתי, מחר אביא לאישור הממשלה ביחד עם שר האוצר ליברמן, את ועדת החקירה הממלכתית לאסון שהתרחש במירון. אסון, שיכל והיה צריך להימנע, שמחייב אותנו להפקת לקחים מערכתיים ברמה הלאומית".

"את 45 ההרוגים, שום ועדה לא תשיב, ואת צלקותיהם הפיסיות והנפשיות של מאות שנכחו במקום, לא נוכל להעלים. אך נוכל למנוע את ההרוגים הבאים, את האסון הבא, למנוע כאב ממשפחות רבות. רק ועדת חקירה ממלכתית, שאינה תלויה באף גורם פוליטי, תוכל להביא לחקר האמת, ואני באופן אישי, וחברי הממשלה כולם, מחויבים לכך", דברי גנץ.

עוד יאושר התקנון לעבודת הממשלה שנועד להסדיר את יחסי העבודה בין השותפים על מנת לייצר יציבות. בנוסף, יועלו לממשלה שורת מינויים בשירות החוץ שכפופים לאישור ועדת שרים למינויים והיו תקועים עד כה ותוארך כהונתו של הרמטכ"ל אביב כוכבי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים