שיתוף
תגובות
חדשות » הממשלה תשלול קצבאות למשפחות של מחבלים אזרחי ישראל
החגיגה נגמרת
רה"מ בנט: אנחנו באים חשבון עם המחבלים וגם עם המעגלים המקיפים אותם. מתן קצבאות מהמדינה למשפחות טרור הוא אבסורד גמור והגיע הזמן לתקן את העוול.
יחידת המסתערבים הארצית החדשה | צילום: דוברות המשטרה

ברקע גל הפיגועי האחרון נראה כי מישהו החליט לעשות פעולה משמעותית שתפגע אנושות בעיקר המורל של הטרור הפלסטיני. כידוע מזה שנים ארוכות שהרשות הפלסטינית משלמת קצבאות נדיבות מאוד למחבלים שרצחו יהודים ונכלאו, וגם דואגת לממן את משפחתו של המחבל הכלוא.

האבסורד הבלתי נתפס הוא שמחבלים בעלי תעודת זהות כחולה- קרי תושבי ישראל, נכנסים לכלא, אך משפחתם ממשיכה לקבל קצבאות שונות, מכספי משלם המיסים הישראלי.

לשם כך תוקם וועדה, ולא ברור מתי גלגלי הבירוקרטיה הסבוכים יביאו את הנושא לתוקף ממשי. אחרי דיונים היום אישרה הממשלה את תחילתו של המהלך שימנע ממשפחות המחבלים להנות מהקצבאות הנדיבות של מדינת ישראל.

הממשלה אישרה בצהריים (ראשון) הקמת צוות שיגבש מדיניות באשר לשלילת קצבאות ממשפחות מחבלים תושבי ואזרחי ישראל שביצעו פיגועים או עבירות ביטחון. על פי החלטת הממשלה, הצוות יגבש המלצות תוך 60 ימים מהקמתו ויציג אותן לממשלה, כולל המלצות לתיקוני חקיקה נדרשים.

הצוות יורכב ממנכ"ל משרד ראש הממשלה, מנכ"לית משרד רה"מ החליפי, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, מנכ"ל משרד המשפטים, מנכ"ל משרד הרווחה והביטחון החברתי, מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי ונציגי משרד הביטחון, משרד המודיעין, הייעוץ המשפטי לממשלה והמטה לביטחון לאומי.
ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר: "אנחנו נחושים לתקן ולטפל בכל מה שהוזנח כבר שנים, ולשנות את המשוואה כך שלא יהיה כדאי לקחת חלק בפיגועי הטרור כנגד אזרחי ישראל. כחלק מהמאבק שלנו, אנחנו באים חשבון עם המחבלים וגם עם המעגלים המקיפים אותם. מתן קצבאות מהמדינה למשפחות טרור הוא אבסורד גמור והגיע הזמן לתקן את העוול. ממשלת ישראל תמשיך להיאבק בטרור בכל הכלים העומדים לרשותה, אין מגבלות בנושא הזה. מדינת ישראל תבוא חשבון עם כל מי שיש לו קשר, ישיר או עקיף, לפיגועים".

שר החוץ יאיר לפיד הוסיף כי "מחבלים ובני משפחותיהם צריכים לדעת שיש מחיר לפגיעה בחפים מפשע. לא יתכן שהמדינה תמשיך לשלם קצבאות למשפחות מחבלים שיכלו למנוע פיגועים ואובדן חיי אדם".

ההצעה הוצגה בעקבות הפיגועים האחרונים בבאר שבע ובחדרה – שאותם ביצעו ערבים אזרחי ישראל אשר הזדהו כתומכי דאעש. בפיגוע בבאר שבע לפני פחות משלושה שבועות רצח מוחמד אבו אלקיעאן תושב חורה שבנגב ארבעה ישראלים בדריסה ובדקירות סכין, לפני שנורה למוות בידי נהג אוטובוס ועובר אורח שהיו חמושים.

כיום כבר קובע חוק הביטוח הלאומי שלילת קצבאות ממחבלים אזרחי ישראל שהורשעו בפיגוע על רקע לאומני או בפעילות טרור. אם אזרח נידון למאסר עולם בגלל רצח שהוא מעשה טרור – לא תשולם לו קצבת אזרח ותיק גם לאחר ריצוי עונשו. אם נגזרו על אדם עשר שנות מאסר לפחות בגין עבירת טרור חמורה, נשללות ממנו 50% מהקצבאות. כמו כן בחודש יולי נחקק כי הורים לילדים שביצעו פעולת טרור לא יקבלו קצבאות. אלא שבג"ץ הורה לבטל סעיף זה תוך 12 חודשים.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. האם אנחנו מדינה של יהודים???
    האם בני "דודנו" עדיפים עלינו????
    איך יתכן שמרצחים יקבלו קצבאות??????
    זה פשוט הזוי
    ומשהו לא תקין פה!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים