שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הממשל מגבש הצעה משופרת לשיחות עם איראן
דיווח בארה"ב
'פוליטיקו' מדווח כי ארה"ב תציע להקל בסנקציות בתמורה להפסקה חלקית של הפעילות הגרעינית. באיראן הגיבו: "לא נפסיק את העשרת האורניום לפני ביטול הסנקציות"
ג'ו ביידן | צילום: Official White House Photo by Adam Schultz

אתר פוליטיקו האמריקני מדווח כי ארצות הברית תציע לאיראן הצעה חדשה במטרה לשבור את הקיפאון מולה ולהיכנס למשא ומתן ישיר על חזרה להסכם הגרעין. שני גורמים המעורים בנושא אמרו כי ההצעה תבקש מאיראן לעצור חלק מפעילותה הגרעינית, כמו הפעלת הצנטריפוגות המתקדמות והעשרת האורניום ל-20%, ובתמורה ארה"ב תקל בחלק מהסנקציות שהוטלו על איראן.

לפי הדיווח, הממשל עוד מגבש את פרטי ההצעה, אותה הם מצפים להגיש בהקדם כדי לשבור את הקיפאון בין הצדדים. לפי גורם המעורה בנושא, ההצעה האמריקנית "יותר מכל, היא ניסיון להתחיל את השיח" בין ארצות הברית לאיראן. עוד נטען כי בממשל האמריקני מבקשים לקדם את השיחות עם איראן בשל הבחירות לנשיאות במדינה שצפויות להתקיים בחודש יוני וככל הנראה יביא לשלטון נשיא שמרני וקיצוני במדינה.

בינתיים, נראה כי באיראן לא ממהרים להיענות להצעה. "ממשל ביידן מאבד זמן, ואם לא יצליח להסיר את הסנקציות בקרוב – איראן תנקוט בצעדים שיביאו לצמצום נוסף של ההתחייבויות להסכם הגרעין", אמר גורם איראני שהתראיין לטלוויזיה במדינה. הגורם הגיב לפרסום ואמר כי "טהרן לא תפסיק את העשרת האורניום ב-20% עד לביטול הסנקציות של ארה"ב".

בכיר בממשל ביידן אמר בתגובה לדיווח כי "היינו ברורים לגבי כך שאנו מוכנים לפעול למען חזרה הדדית להסכם הגרעין. היינו גלויים גם לגבי העובדה שאנו משוחחים עם השותפים הבינלאומיים שלנו על הדרך הטובה ביותר להשיג זאת, כולל באמצעות סדרה של צעדים ראשוניים והדדיים. בדקנו אפשרויות לעשות זאת, כולל בשיחות עקיפות באמצעות השותפים האירופאים שלנו".

לפני כחודש איראן דחתה הצעת אמריקנית־אירופית לקיים מסלול שיחות ישיר בנושא הסכם הגרעין. לדברי גורמים דיפלומטיים במערב, טהראן מעוניינת תחילה להבטיח כי ארצות הברית תסיר כמה סנקציות אחרי פגישה כזו. הבית הלבן הביע אכזבה מהתשובה האיראנית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים