שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » המנגנון שיקבע מי יתפלל עם האדמו"ר מגור
הגרלות הקורונה
בחסידות גור ממשיכים להפתיע עם רעיונות ייחודיים בסעיף 'הקשר עם הבוחר' ויוצאים ביוזמה מקורית בכדי לאפשר לאברכי החסידות לחסות במחיצת האדמו"ר
תגיות: ,
האדמו"ר מגור בברית מילה | צילום: ויקיפדיה

עם תחילת התפרצות נגיף הקורונה, בעוד הבלבול שרר בציבור כאשר טרם הבינו הכל כי מדובר במשהו רציני ומסוכן, היו אלו שני חסידויות שהרימו את הכפפה ולקחו צעד נוסף קדימה בהגבלות שהושתו על הציבור, בין היתר סגירת מוסדות החינוך. גור וקרלין.

בתקופה האחרונה, עם הגמישות בהנחיות הרשויות בכל הקשור להתאספות במרחב הציבורי, נאותו בחסידות גור בהדרגה לבוא לקראת הציבור ולהעניק להם את ההזדמנות להתפלל עם האדמו"ר שליט"א.

זה החל עם יציאתו של הרבי למרחב הפתוח לתפילות 'מנחה-מעריב' בחצר בית הכנסת, כאשר מקומות עמידה ייעודיים עבור משתתפי התפילה שורטטו לאורך כל המרחב. 

בשבועות האחרונים ההיתר לתפילה במרחב סגור בקפסולות המכילים עד 50 מתפללים, זכה להתגמשות נוספת, כאשר בערב השבת האחרונה קיבלו כ- 150 חסידי גור הודעה טלפונית מפתיעה מבית האדמו"ר אשר בישרה להם כי זכו בגורל ויזכו להשתתף עמו באחת מתפילות השבת.

לקראת השבת התבשרו החסידים כי יתאפשר לראשונה לעבור בסך אצל האדמו"ר לאחר תפילת השבת כדי לאחל גוט שבת'. 

אלא שהחידוש היותר משמעותי שנכון לקראת השבת הקרובה, הוא העובדה שמכל שטיבל ברחבי הארץ יוגרלו 3 מתפללים שיאושר להם לעשות את השבת בירושלים ולזכות להתפלל תפילה אחת (בלבד) במחיצתו של האדמו"ר שליט"א. בהודעה מוקלטת ששיגר נאמן ביתו של הרבי, ר' איצ'ה מאיר טאומן, נאמר כי היות ובחסידות ישנם 170 'שטיבלאך' ברחבי הארץ, הוחלט כי מכל 'שטיבל' יוגרלו 3 אנשים שיחולקו לשלוש תפילות. כאשר ההגרלה עצמה תיערך על ידי גבאי השטיבלעך בנוכחות רב. עוד נאמר, כי מי שכבר עלה פעם אחת בגורל, לא יוכל להשתתף פעם נוספת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים