שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » המנהיגים התחייבו לעצור את כריתת היערות
105 מדינות חתמו
לפי תנאי ההסכם, 12 מדינות יעבירו סכום של כ-12 מיליארד דולר במהלך ארבע השנים הקרובות למדינות מתפתחות, על מנת להתמודד עם נזקי שריפות ולטובת שיקום קרקעות
פגישת רה"מ בנט וראש ממשלת אוסטרליה | צילום: חיים צח/ לע"מ

ההסכם המשמעותי הראשון: 105 מנהיגי מדינות, בהם גם ראש הממשלה נפתלי בנט, חתמו הלילה (ג') על הסכם לעציר כריתת היערות עד 2030. מדובר בהסכם המשמעותי הראשון שגובש בוועידת האקלים המתקיימת בגלזגו.

ב-105 המדינות החתומות על ההתחייבות נמצאים יותר מ-85% מיערות העולם. בין המדינות שחתמו על ההתחייבות נמצאות ברזיל, ארצות הברית, סין, רוסיה, אינדונזיה, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, קנדה, ישראל, בריטניה, צרפת, גרמניה, ספרד, טורקיה, יוון וקולומביה. לפי הרשימה שפרסם האו"ם, הודו אינה חתמה על ההתחייבות וכך גם לבנון והרשות הפלסטינית.

לפי תנאי ההסכם, 12 מדינות יעבירו סכום של כ-12 מיליארד דולר במהלך ארבע השנים הקרובות למדינות מתפתחות, על מנת להתמודד עם נזקי שריפות ולטובת שיקום קרקעות.

חוקרים מדגישים בשנים האחרונות את החשיבות של יערות הגשם, שם חיים בעלי חיים רבים, ובנוסף אחראים יערות הגשם למניעת התחממות כדור הארץ על ידי ספיגת פחמן דו חמצני. מנגד, כשעצים נשרפים נפלט הפחמן הדו חמצני לאטמוספירה, דבר שגורם להתחממות כדור הארץ.

כמו כן, מעל 30 חברות, מהגדולות בעולם, הודיעו כי יתחייבו לעצור את השקעותיהן בפעילויות בעלות קשר להרס היערות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים