שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » המנהיג האיראני הגולה: "ביידן טועה בגישה"
יורש העצר
פהלווי בראיון לעיתון ישראלי: "השנאה היא הדבק האידיאולוגי של המשטר". על יריביו באיראן: "רוב העם רואה ברפובליקה האסלאמית כישלון". על ביידן: "חושב בצורה שגויה"
רזא פהלווי | צילום: lev radin, שאטרסטוק

רזא פהלווי, יורש העצר מאז מותו של השאה מוחמד רזא ב-1980 ומנהיג האופוזיציה האיראנית הגולה, רזא, מספר בראיון ל'ישראל היום' על תמיכתו החד-משמעית ב"הסכמי אברהם" ומדבר על ביקור אפשרי בישראל, מביע את דעתו על ממשל ביידן ועל הסכם הגרעין, וכן שולח מסרים ברורים ליריביו הגדולים – משטר האייתוללות בטהרן.

על השאלה מה דעתו על הממשל האמריקני החדש אמר רזא פהלווי כי: "מאז ומתמיד שפטתי כל ממשל אמריקני, כל ממשל זר לצורך העניין, באותה הדרך ועם שאלה אחת ויחידה – האם הם יעמדו לצד העם האיראני?"

לדבריו לא מדובר רק בטובתם של בני עמו, אלא גם באינטרסים הלאומיים של וושינגטון: "פעולותיהם ההרסניות של המשטר אינן מועילות לכל קשר ארוך-טווח עם העולם החופשי".

בנוגע לממשל ביידן רזא פהלווי חושב שתכנון הצעדים שלהם היה שגוי: "הם אמרו שיחזרו להסכם הגרעין בעת שאויבם המושבע איראן, מיהר להכפיל את שיעור העשרת האורניום בחמש", הוא מדגיש ומציין שמשטר האייתוללות עשה זאת כשידע כי מצפה לו ממשל שהתחייב לחזור להסכם: "זו סחיטה של העולם החופשי. הפתרון החכם היחיד עבור החששות של האמריקנים, עמי האזור ועבור העם האיראני, הוא תמיכה במאבק באיראן לחירות ולדמוקרטיה".

לשאלה האם לדעתך ממשל ביידן יחזור להסכם הגרעין אמר יורש העצר: "הבעיה החמורה בהסכם הגרעין היא שהוא מושתת על סברה מוטעית של שינוי התנהגות. מדובר באותה תפיסה שגויה של מעצמות המערב מזה ארבעה עשורים. זה לא יקרה. האיראנים יודעים שהמשטר לא מובל על ידי האינטרסים הלאומיים, אלא על ידי האינטרסים המושחתים והנפשעים שלו. זו הסיבה שבגינה בשיחותיי עם מנהיגים זרים אני מסביר להם שהפתרון האמיתי היחיד הוא תמיכה בצורך של העם האיראני".

רזא פהלווי מגלה שהוא תומך ב"הסכמי אברהם" ואומר: "כדאי להשוות את האפשרויות שנפתחו בפני צעירי המדינות שמשתתפות ב'הסכמי אברהם', שלהן אני קורא 'הברית לקידמה', בהשוואה לסבל ולאומללות של מדינות 'ציר ההתנגדות' – איראן שלי, עיראק, לבנון, תימן וסוריה. הם הרוויחו קשרים חברתיים, תרבותיים, חינוכיים, בריאותיים וכלכליים. עם זאת, הניצחון לא הושלם עד שאיראן תהיה משוחררת לצאת מאפלת ההתנגדות לאור הברית. אני מקווה שזה יקרה, בקרוב".

לשאלה האם הוא מוזמן לביקור בישראל, האם הוא יגיע אומר פהלווי כי: "אני אשמח לבקר בישראל ולפגוש את אזרחיה. כי יותר מכולם ברצוני לפגוש את קהילת יוצאי איראן שאני יודע כי הם גאים במורשתם ושומרים על תרבותם. הם מקפידים על אורח חיינו טוב יותר ממה שמתאפשר תחת הרפובליקה האסלאמית שסולדת מההיסטוריה ומהמורשת שלנו".

ברמת שיתופי הפעולה האפשריים, פהלווי מסביר: "אני חושב שישראל יכולה לסייע לאיראן בתחומי ההייטק והסביבה. הידע הישראלי בנושא המים יכול לסייע רבות למדינה שלי שלה, בדומה לישראל, דאגה רבה בנושא"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים