שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » המנהל האזרחי מקדם הכשרת בנייה לא חוקית
זעם בהתיישבות
המנהל האזרחי ידון בהכשרת תוכניות בניה בלתי חוקית שהרשות הפלסטינית מקדמת • תנועת רגבים: "הרשות הפלסטינית משתלטת על השטח, ואז מקבלת אישור ישראלי"
שטחי C | צילום: תנועת רגבים

ועדת המשנה לתכנון ורישוי במנהל האזרחי צפויה לדון ביום ראשון הבא בקידום הכשרת תוכניות בנייה לא חוקיות שהובילה הרשות הפלסטינית במסגרת "המערכה על שטחי C". תכניות אלו כוללות בניה לא חוקית בתוך שמורות טבע, על אדמות מדינה המיועדות ליישובים ישראלים, וכן שורת בתי ספר בלתי חוקיים, שהרשות הפלסטינית מגדירה "בתי ספר של המאבק בהתנחלויות".

מיד לאחר התחלת הבניה בנקודות אסטרטגיות, מוגשת תוכנית בנויה למנהל האזרחי מטעם הרשות הפלסטינית, ובמקביל מוגשת עתירה לבית המשפט, בדרישה לעצור את הליכי האכיפה עד להשלמת ההליך התכנוני.

בפועל, המנהל האזרחי מקפיא את הליכי האכיפה עד לדיון בתכניות, ובינתיים המבנים מאוכלסים ומשיגים את מטרתם.

תנועת 'רגבים', המובילה את המאבק בבניה הבלתי חוקית הפלסטינית, עתרה במהלך השנתיים האחרונות כנגד כמה תיקים הצפויים לעלות לדיון הקרוב במנהל האזרחי. בכלל העתירות שהוגשו, טען המנהל האזרחי, כי בכוונתו לאכוף את החוק במקום "בהתאם לסדרי העדיפויות", אולם כעת מתברר כי בכוונתו להוביל להכשרת הבניה למפרע – מה שיאפשר לרשות הפלסטינית לסמן וי על המהלך לתפיסת השטח.

התוכניות שיידונו משתרעות על פני כ-500 דונם, ויש בהן כיום מאות מבנים בלתי חוקיים.
בין השאר, מדובר בבנייה של בית ספר לא חוקי בתוך שמורת הטבע נחל מכוך שבמזרח חבל בנימין, בהלבנה של כפר לא חוקי "דאהר אל מאלק" בצפון השומרון, שהשתלט על אדמות מדינה ביישוב שקד, ובכך מונע את הרחבתו שאושרה לפני שנים רבות, הלבנת בניה נרחבת בלתי חוקית בכפר וואלג'ה שעל כביש המנהרות, הלבנת בניה בלתי חוקית בכפר קיסאן במזרח גוש עציון, ועוד.

"נתניהו מוציא כותרות על הרחבת ההתיישבות היהודית ב-800 יחידות דיור, וביד השנייה מאשר תוכניות בנייה בלתי חוקית של הרשות הפלסטינית על מאות דונמים", אומר מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים. "המשמעות האסטרטגית פה ברורה ומחרידה: ההתיישבות היהודית צריכה להתכנס לתוך משבצות קטנות ומגודרות, בעוד שהרשות הפלסטינית מתפשטת על פני השטח, וגם מקבלת אישור לכך".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' גם הצטרף למתקפה על מה שהוא קורא "הלבנת הבנייה הפלסטינית בשטחי C". סמוטריץ' כתב כי "לאזרחי ישראל מגיע מנהיגות אחרת. כזאת שלא תשקר לאזרחיה. למדינת ישראל מגיע ממשלה ימנית אמיתית ולא כזו שמעלימה עין במשך שנים מהשתלטות עוינת על שטחיה.

"זכיתי להיות ממקימיה של תנועת רגבים, תנועה ששמה את ההשתלטות הפלסטינית על שטחי C על סדר היום של מדינת ישראל. גם בתפקידי בכנסת ובמממשלה אמשיך להלחם כנגד ההשתלטות הפלסטינית על שטחי המולדת של מדינת ישראל.

"הסיוע האירופי וההשתלטות הנרחבת זו תעודת עניות זועקת למדיניות נתניהו בשנים האחרונות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים