שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » המחדל שהוביל להורדת התדירות ברכבות
המנכ"ל חשף
ח"כ בצלאל סמוטריץ הגיב על דבריו של המנכ"ל: "לא מטפלת בפקק בנמלים. לא מטפלת בתורים הארוכים בנתב"ג. לא מטפלת ברכבת ישראל. מזל ששרת התחבורה טסה לדובאי"
רכבת ישראל | צילום: LeonP שאטרסטוק

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מיכל פרנק, יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל משה שמעוני ומנכ"ל רכבת ישראל מיכאל מייקסנר, ראש עיריית ירושלים משה ליאון וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות חיים ביבס, חנכו הבוקר את נסיעת הבכורה של הרכבת החשמלית, מתחנת נבון שבירושלים לתחנת מודיעין מרכז.

מעתה, יגיעו תושבי מודיעין-מכבים-רעות והסביבה מתחנת פאתי מודיעין לירושלים בתוך כ-22 דקות בלבד. קו הרכבת יפעל בכל ימות השבוע, כולל בימי שישי ובמוצאי שבת. בשלב הראשון הרכבת תפעל בתדירות של נסיעה אחת לשעה לכל כיוון ובהמשך, התדירות תגדל לשתי נסיעות בכל שעה לכל כיוון.

מדוע רכבת כה פופולארית ונחוצה תפעל רק פעם בשעה? מנכ"ל הרכבת אמר הבוקר בריאיון לכאן חדשות כי "ועד העובדים "לא משחרר" קורסים להסמכת עובדים ולכן פשוט אין פקחים ואין מי שיתפעל את הרכבת בתדירות שתעשה את העבודה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ הגיב על דבריו של המנכ"ל: "לא מטפלת בפקק בנמלים. לא מטפלת בתורים הארוכים בנתב"ג. לא מטפלת ברכבת ישראל. מזל ששרת התחבורה טסה לדובאי".

בתוך כך, במעמד חנוכת הרבת, מסרה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "בימים לא פשוטים אלה של אירועים כואבים וקשים אנחנו נעשה הכל כדי שהמרחב התחבורתי שלנו יאפשר ביטחון – אישי ולאומי. בביקורי השבוע באמירויות מצאתי שותפים לחזון של חיים טובים יותר, ונוכחתי לדעת שגם הם מעוניינים בקידום פרויקט "רכבות השלום" שיחבר בין ישראל לאיחוד האמירויות".

מנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק: "אלפי תושבי ירושלים ומודיעין יכולים לבחור היום להיפרד מהרכב הפרטי, ולהנות מתחבורה ציבורית מהירה, ירוקה ואמינה. הקו החדש מממש את שינוי התפיסה במשרד, לספק פתרונות תחבורה 'מדלת לדלת', יחד עם רשת רכבות קלות בירושלים ואוטובוסים בתדירות גבוהה ומסלולי אופניים".

מנכ"ל רכבת ישראל מיכה מייקסנר: "אנו מציינים היום אירוע חשוב בו אנו מחברים עיר ואם בישראל לבירה, פרויקט מורכב מבחינה הנדסית על תוואי שעובר במנהרה, תוך עבודה על קווים פעילים וחשמול. אני רוצה להודות לשרה על האמון ולראשי הערים שהצליחו לקדם במהירות את האישורים והבירוקרטיה הנדרשת. ובמיוחד אני רוצה להודות לעובדי ועובדות הרכבת שעמלו על הפרוייקט החשוב הזה, וגם להודות להם על עבודה מסביב לשעון בכדי לתת שירות רכבתי אמין לאזרחי המדינה, גם באירועים מיוחדים שחווינו בעת האחרונה. גאה להיות חלק מהארגון הזה"

יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל משה שמעוני: "אנחנו גאים לחתום היום פרק נוסף בשדרוג התחבורה הציבורית בישראל. פרק הכולל תשתית חשמלית ידידותית לסביבה, חיבור מהיר בין שני מרכזי הערים, וחיזוק חיבורה של בירת ישראל. נחישותם ומסירותם של עובדי הרכבת הם שהביאו אותנו לרגע הזה, ואנו לא עוצרים לרגע בבניית תשתית החשמול ברחבי הארץ. מליוני נוסעים אשר עד היום נוסעים בקווים החשמליים נהנים משירות מתקדם, ומעידים כי הסבלנות משתלמת. כעת יצטרפו אליהם גם תושבי מודיעין והסביבה".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: ״המרכז קרוב מתמיד לירושלים. קו הרכבת החדש והמתקדם שיגיע ממודיעין לירושלים, הוא בגדר בשורה אדירה לציבור הנוסעים שיגיע לבירת ישראל, בפרק זמן קצר, במהירות וביעילות. קו זה, בתוספת הקו שכבר פועל בין הרצליה לירושלים, לצד הרכבת הקלה הפועלת בעיר ומגיעה לכל יעד מרכזי בירושלים, מצביעים הלכה למעשה על המהפכה התחברותית והסביבתית האמיתית״.

ראש עיריית מודיעין- מכבים-רעות, חיים ביבס: "מודיעין מכבים רעות נמצאת במיקום אסטרטגי מרכזי בין תל אביב לירושלים, "קשת מודיעין" ממחישה זאת הלכה למעשה ויוצר הזדמנויות חדשות למקומות עבודה, בילוי ופנאי בתוך פחות מחצי שעה. אין לי ספק שעם פתיחת הקו החדש בשילוב עם חזרת קווי נסיעת הרכבות לתל אביב לפעילות מלאה בכל ימות השבוע, יהנו תושבי העיר מנוחות ואיכות חיים גבוהה יותר זאת בנוסף לעידוד תיירות פנים והגברת התעסוקה. זוהי בשורה אדירה ומשמחת בהחלט."

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים