שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » המערכת הפוליטית סוערת בעקבות הציוץ
הציוץ נגד סמוטריץ'
מהליכוד נמסר: "דוחים לחלוטין את הציוץ הבוטה והמביש שפרסם ארגון הגג של יהודי בריטניה נגד ח״כ בצלאל סמוטריץ׳. בכך הם פוסלים ציבור גדול של אוהבי עם ישראל"
יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' | צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הציוץ של ארגון הגג של יהודי בריטניה שתקף אמש (ד') באופן חסר תקדים את יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' שהגיע ללונדון לצורך סדרת פגישות עם רבנים וראשי קהילות יהודיות עורר סערה רבתי בקרב המערכת הפוליטית כולה.

בציוץ שפרסם הארגון בטוויטר, תקפו באופן חריף ביותר את חבר הכנסת וכתבו: "אנו דוחים את דעותיו המתועבות ואת האידיאולוגיה מעוררת השנאה של בצלאל סמוטריץ' וקוראים לכל חברי הקהילה היהודית הבריטית להראות לו את הדלת. תחזור למטוס בצלאל, ותיזכר לדיראון עולם. אתה לא רצוי כאן". מנגד, חבר הכנסת דווקא שיגר מסר מפוייס וכתב בטוויטר: "יהודי בריטניה, אני אוהב אתכם, את כולכם".

בצד שמאל של המערכת הפוליטית תמכו בציוץ נגד סמוטריץ'.

שר הבריאות ניצן הורוביץ הגיב וצייץ: "שמעתי שסמוטריץ׳ מתלונן ש'הפרוגרסיבים' השתלטו על הקהילה היהודית בבריטניה. לא בצלאל, זה הגזענות והכהניזם של המפלגה שלך שמעוררים דחיה בקהילות היהודיות שתמיד דגלו בסובלנות, שוויון וצדק".

שר התפוצות נחמן שי: ״לסמוטריץ׳ אין מה לחפש בבריטניה, הקהילה שם כבר השמיעה את דעתה. לגזענות אין מקום בשום מקום. תחזור הביתה״.

מנגד, בצד הימני תקפו את החרם של הארגון. שר התקשורת יועז הנדל כתב: "‏לא כך ראוי לקבל חבר כנסת ישראלי שבא למפגש עם קהילות יהודיות שונות. גם כשיש מחלוקות, יש דרך להביע אותן. מי שרוצה להשפיע על הפוליטיקה הישראלית, מקומו בישראל".

ממפלגת הליכוד נמסר: "אנחנו דוחים לחלוטין את הציוץ הבוטה והמביש שפרסם ארגון הגג של יהודי בריטניה נגד ח״כ בצלאל סמוטריץ׳. בכך הם פוסלים ציבור גדול של אוהבי עם ישראל וארץ ישראל, אותם מייצגים נאמנה ח״כ סמוטריץ׳ והציונות הדתית. ברור שהארגון הזה לא יתייחס כך לחברי כנסת פוסט-ציונים מן השמאל ששוללים את קיומה של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. בושה."

יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר בפועל של הסוכנות היהודית הגיב: "אני דוחה כל החרמה של נבחרי ציבורי ישראלים שנבחרו באופן דמוקרטי ע"י הציבור הישראלי. ביטויים כגון אלה שהושמעו, מערערים את יסודות האחדות של עמנו וההדדיות שנדרשת להמשכיותו. הם מסייעים דווקא לשונאינו. עם אחד אנחנו. ימנים ושמאלנים, חרדים וחילוניים, אשכנזים וספרדים. כוחנו באחדותנו. אחדות ולא אחידות".

יו״ר ש״ס אריה דרעי הגיב בטוויטר: ״הציוץ המביש שפרסם ארגון הגג של יהודי בריטניה נגד ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ הוא בושה וחרפה ויריקה כלפי יהדות התפוצות, אוהבי תורת ישראל וארץ ישראל. ‏בצלאל ידידי, אל תירא ואל תחת״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים