שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » המפכ"ל ליועמ"ש: בעד ועדה בראשות שופט
אסון מירון
שבתאי שוחח עם מנדלבליט: "מקווה שימונה גוף שיוכל לבחון את כל מי שהיה לו חלק באירוע הזה. מקווה שהוועדה שתוקם תהיה נטולה כל לחצים של כל הפועלים שם"
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי | צילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי שוחח עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וביקש ממנו להקים ועדת חקירה או בדיקה בראשות שופט, לבדיקת נסיבות האסון במירון. לדבריו, המשטרה עשתה הכול כדי למנוע ולהתריע על האסון, אך אף שוטר לא היה יכול למנוע אותו.

בשיחות סגורות אמר שבתאי כי האסון באתר הוא תוצאה של ההזנחה של שנים שהתנקזה לפתחה של משטורת ישראל. המפכ"ל ענה לטענות שנוכחות המשטרה הפריעה וגרמה נזק: "היינו חייבים להיות שם ועשינו הכול כדי למנוע אסון – לא הייתי שום דבר אחרת".

"צריך להגיע לחקר האמת", אמר המפכ"ל בשיחות שקיים לאחרונה, "אני מלווה את ההילולה הזו כבר עשור. כל פעם שהיא הייתה מסתיימת היינו מברכים הגומל. לצערי זה נפל במשמרת שלי. אני רוצה שיבדקו עכשיו את כולם, כולל את המשטרה. אנחנו פתוחים לכל בדיקה".

המפכ"ל הוסיף וטען כי נעשו הכנות רבות ומקצועיות לקראת האירוע. "עבדו שם מסביב לשעון" אמר לאנשיו, "היה וואקום שהמשטרה נשאבה לתוכו. המשטרה הייתה המבוגר האחראי, לקחנו על עצמנו אחריות בכל מה שקשור לארגון, לסדר ולאבטחה. בסוף התרחש אירוע טראגי ומצער".

המפכ"ל אמר לאחרונה בשיחות סגורות כי הוא "מקווה שימונה גוף שיוכל לבחון את כל מי שהיה לו חלק באירוע הזה. מקווה שהוועדה שתוקם תהיה נטולה כל לחצים של כל הפועלים שם ושיהיה שיניים ליישום המסקנות שמישהו ייקח אחריות".

לדברי שבתאי, "אף קצין לא יכול היה לעצור את האירוע. גם אם המשטרה לא הייתה מאשרת את האירוע הוא היה מתקיים, אם המשטרה הייתה מגבילה את הכניסה העימותים היו בלתי נמנעים", אמר המפכ"ל, והוסיף שהוא ממשיך לגבות את מפקד המחוז הצפוני.

עוד התייחס לביקורת לפיה אישר את התכניות בלי להתעמק. "כשמפכ"ל עושה אישור תכניות לאירוע כזה הוא לא בודק איפה כל שוטר עומד". המפכ"ל ציין בשיחות כי הוא התעקש שיהיו מנחתי מסוקים למקרה שידרש פינוי אווירי. על העובדה שלא לקח אחריות על האירוע אמר: "ועדת הבדיקה שתוקם תצטרך לקבוע אחריות של מי על מה".

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, היועץ המשפטי לממשלה וממלא מקום פרקליט המדינה עמית אסימן נועדו היום בעניין החלטתו של אנגלמן לפתוח בביקורת מיוחדת שתחקור את נסיבות האסון. הגורמים סיכמו, בין היתר, כי משרד המבקר יכין תכנית ביקורת ראשונית שעל בסיסה תתקיים הביקורת המיוחדת, וכן כי במסגרתה ייערכו פעולות בדיקה מול גורמים חיצוניים למשרד המבקר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים