שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "לא היינו ערוכים, עשינו מה שיכולנו"
מודה בכישלון
ברחבי הארץ נרשמו הפרות סדר אלימות, ניסיון לדריסת שוטרים, חסימות צירים ועוד. המפכ"ל שבתאי: "ביצענו כ-1,000 מעצרים, אנחנו פונים למנהיגים להרגיע את הרוחות"
קובי שבתאי בסיור בלוד | צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה.

גם הלילה נמשכה ברחבי הארץ החזית השנייה של ישראל מול ההתפרעויות הקשות של ערביי ישראל בכמה מוקדים מצפון ועד דרום. הפרות הסדר הבולטות נרשמו באום אל פחם, כשכמה עשרות מפגינים בצומת שבכביש 65 הבעירו צמיגים, יידו אבנים והמשטרה פיזרה אותם תוך הפעלת אמצעים. גם בכביש 4 סמוך לפוריידיס יידו אבנים ובסמוך לכפר מנדא. בלשי תחנת אום אל פחם עצרו הערב תושב אום אל פחם בחשד להצתת משרדי השיטור העירוני בעיר והצתת רכב.

המפכ"ל קובי שבתאי הדגיש בסיור שערך בלוד כי "לא היינו ערוכים לכמות האירועים והגבנו למה שיכולנו – היום אנחנו פרוסים בצורה עוצמתית". שבתאי התייחס לטענות ולפיהם האשים את יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר ב"הצתת אינתיפאדה" ואמר כי אינו מתכוון להתייחס לאף גורם ספציפי. לדבריו, "יש גורמים מכל קצוות הקשת הפוליטית שתרמו את חלקם לסיטואציה בה אנו נמצאים כרגע".

"אנחנו עדים למספר אירועים רב זירתיים, בתחומי מדינת ישראל של פורעי חוק בכל מיני מקומת. משטרת ישראל מתמודדת עם האירועים האלה במקביל לאיומי הטילים שגם להם אנחנו נותנים את חלקנו. בסך הכול משטרת ישראל פרוסה בארץ בעוצמה חסרת תקדים מבחינת היקפי כוחות – למעלה מ-20 פלוגות מילואים של מגב שמתגברות, פלוגות ממג"ב איוש שמגיעות גם כן ומסייעות לכלל הכוחות", הוסיף.

עוד אמר המפכ"ל בתדרוך עיתונאים בלוד: "הגבנו למה שיכולנו. לא ניתן למנוע כל דבר. היום אנו ערוכים ופרושים בצורה יותר חזקה וגדולה עם ריכוז מאמץ וריכוז כוחות כך שיש מענה לכל אותם אירועים, רואים התוצאות בשטח. האירועים נרגעים, לדעתי הלכי הרוח יירגעו. כל פורעי החוק מהימים הקודמים, בלינצ'ים, בהשחתת הציוד, נבוא איתם חשבון. עד עכשיו יש הצלחות מצוינות בנושא הבאתם לדין של חלק גדול מכל אותם מבצעים של אותם אירועים".

"נבוא בחשבון עם פורעי החוק", אמר. "יחד עם שב"כ אנחנו עושים את המלאכה ועד כה יש הצלחות. אנחנו לפני חג ליהודים וחג למוסלמים. יש לנו משטרה חזקה". לגבי אי-יכולתה של המשטרה להשתלט על האירועים בתחילתם: "אכן הייתה כמות אירועים גדולה. לא היינו ערוכים להגיב בתאי שטח קטנים, היום אנחנו כן. רואים תוצאות בשטח, האירועים נרגעים".

לקראת שבועות וחגי המולסמים, אמר: "אני רוצה לנצל את ההזדמנות ואת הבמה הזאת ולפנות לכל הגורמים – יש חג יהודי ומוסלמי – אני פונה לכל המנהיגים באשר הם – להרגיע את הרוחות, לקרוא לקירוב לבבות, להחזיר את הסדר על כנו. בעוד יומיים האירועים הללו ייגמרו ונצטרך לחיות ביחד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים