שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » המפכ"ל עורר סערה, האופוזיציה תקפה בחריפות
ועדת בטחון הפנים
"המפכ"ל הוא ככלב השב אל קיאו", אמרה ח"כ אורית סטרוק, ח"כ פינדרוס אמר כי "המפכ"ל מעורר אינתיפאדה", וגם ח"כ בן גביר לא חסך בביקורת מהמפכ"ל
ח"כ איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי | צילום: Barak Shacked, שאטרסטוק. דוברות המשטרה

המפכ"ל קובי שבתאי הציג בוועדת ביטחון הפנים בראשות ח"כ מירב בן ארי, את פעילות המשטרה ואמר בין היתר כי "איומי הפנים של ישראל לא פחות חשובים ולא פחות מסוכנים. מדברים על איום ביטחון פנים של הפרות סדר ואי שוויון ושסעים שיש לנו".

במצגת של המשטרה נכתב בנושא האיומים העתידיים בביטחון הפנים: "הפרות סדר בעקבות אי-שוויון מתרחב וגידול בשסעים בחברה". אמירה אשר עוררה סערה רבתי מהצד הפוליטי הימני.

ויכוח נוסף  פרץ כאשר אמר המפכ"ל: "האינתיפאדה נגמרה תוך ארבעה ימים ועם הרוגים ועם מינימום אמצעים". ח"כ אחמד טיבי התפרץ בזעם ואמר שדווקא היה הרוג ערבי ועל המפכ"ל לחזור בו, המפכ"ל השיב כי הוא אינו מתכוון לחזור בו.

גם ח"כ בן-גביר טען ואמר שהיו הרוגים יהודים. לאחר מכן שינה המפכ"ל את גירסתו ואמר "בוא לא נכבס מילים. הייתה פה אינתיפאדה עם אפס הרוגים מכוחות הביטחון".

חברי כנסת מהאופוזיציה תקפו אותו בחריפות על דברים אלו. "המפכ"ל הוא ככלב השב אל קיאו", אמרה ח"כ אורית סטרוק מהציונות הדתית, שציטטה מספר משלי פסוק המתייחס לאדם המבצע עבירה שוב ושוב.

ח"כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה הגיב: "כשאתה כותב הפרות סדר בגלל אי שוויון בחברה זה המשפט הכי גרוע, זה מזמין לאינתיפאדה".

גם ח"כ איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית לא חסך ותקף: "כדאי שתתנצל על אמירתך באופן פומבי שלטפל בטרוריסטים משני הצדדים יהודים וערבים. אני לא מכליל את כל הערבים, אבל מוחמד חסונה שנהרג יצא לרצוח, לזרוק בקבוקי תבערה על יהודים והמשוואה הזאת שיהודים שבאו לעזור לומר עליהם טרוריסטים, זה רק תיגבר את הטרור. איפה פסיקת בית המשפט העליון שלא נותנים ווטו למי שמאיים באלימות".

ח"כ בן גביר מחה על התנהלות המשטרה: "יש כניעה טוטלית של המשטרה, בשער שכם הוסרו הגדרות כי איימו, בשמעון הצדיק איימו והסירו את המחסומים. בהר הבית טיבי אמר בכניסה אני מוסלמי ונכנס בלי תיאום ואני ושקלי חייבים לתאם, ואם לא זורקים אותנו בחוץ. זו מדיניות חלשה שמשדרת מסר של כניעה לא היו כמעט עצורים וגם כשהיו שוחררו אחרי יום יומיים".

בהמשך תקף בן גביר את המפכ"ל: "אחת הבעיות מאז שנכנסת לתפקיד שאתה מנסה לרצות . ממתי מפכ"ל מדבר על חוסר שוויון ונותן להם צידוק. פעם ראשונה בהיסטוריה שמפכ"ל בא לכאן ואומר שבגלל חוסר השוויון הם מתפרעים. אתה נותן להם צידוק, אתה מבין מה אתה עושה?".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים