שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » המפכ"ל: "פניתי לפתיחת ועדת חקירה בראשות שופט"
לאחר החשיפה
המפכ"ל אמר: "פניתי לשר לביטחון פנים וביקשתי שיורה על הקמת ועדת בדיקה חיצונית בראשות שופט, שתיבחן את הנושא על כל היבטיו וזאת על מנת להשיב את אמון הציבור"
קובי שבתאי | צילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי התייחס הבוקר (ב') לפרסום של עיתון "כלכליסט" בנוגע לפרשת המעקבים של המשטרה אחר בכירים ואזרחים באמצעות תוכנת הריגול "פגסוס" של NSO, ואמר: "פניתי לשר לביטחון פנים וביקשתי שיורה על הקמת ועדת בדיקה חיצונית ובלתי תלויה בראשות שופט".

המפכ"ל אמר: "פניתי לשר לביטחון פנים וביקשתי שיורה על הקמת ועדת בדיקה חיצונית ובלתי תלויה בראשות שופט, שתיבחן את הנושא על כל היבטיו וזאת על מנת להשיב את אמון הציבור במשטרת ישראל מחד ולהסדיר את השימוש בטכנולוגיות במשטרת ישראל מאידך. ככל שתמצא הוועדה אי סדרים וכשלים הם יטופלו בהתאם לחוק".

במקביל, גם נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס הבוקר לגילויים החדשים בפרשה בכנס בשבע, ואמר: "זה יום לא פשוט. מערכת אכיפת החוק לא יכולה לחפף במילוי החוק. מי שאוכף את החוק חייב להקפיד עליהן קלה כחמורה, יותר מכולם". עוד הוסיף לומר הנשיא: "אסור לנו לאבד את הדמוקרטיה ואת המשטרה שלנו. ובוודאי, אסור לנו לאבד את אמון הציבור בהן. זה מחייב בדיקה מעמיקה ויסודית".

התנועה לאיכות השלטון הגיבה על בקשת המפכ״ל: ״על פי הפרסומים, מדובר בפרשה חמורה ביותר בה המשטרה עשתה דין לעצמה וריגלה אחר אזרחים באופן בלתי חוקי, ללא צו שופט ומבלי שנפתחה חקירה נגדם. לעניין זה, לא משנה אם מדובר במפגין או בעובד ציבור – הפגיעה היא חמורה באותה מידה ודורשת בדיקה מיידית.

״אנו מברכים על בקשת המפכ״ל להקים ועדת בדיקה חיצונית בראשות שופט. כפי שכבר דרשנו עם החשיפה הראשונית – אין מנוס מהקמת ועדה כזו. מדינת ישראל היא דמוקרטיה ולא מדינת משטרה – ועדת בדיקה ממשלתית עכשיו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים