שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » "המשטרה בעד הסרת ההגבלות במירון"
יועצו של אוחנה
ניצב בדימוס אריק יקואל בראיון מיוחד ל'בחזית' לקראת ל"ג בעומר: "זו גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה" • מסכם שנה בתפקיד: "לא מפסיק להיות מופתע מהגישה של השר"
אריק יקואל | צילום: דוברות המשטרה

ההיערכות לקראת הילולת ל"ג בעומר תשפ"א מתאפיינת בין השאר באי וודאות שסביר להניח תלווה אותנו עד הרגע האחרון. מסתבר, כי התסמינים שעורר הנגיף ממשיכים לרחף בחלל האוויר כבשגרת השנה החולפת כאילו שמדינת ישראל אינה עומדת להכריז בעוד ימים אחדים על הסרת המסכות במרחב הציבורי. 

בשיחה עם 'בחזית' מציג ניצב בדימוס אריק יקואל, שמונה בשנה האחרונה ליועצו המיוחד לענייני המגזר החרדי של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, את עמדת השר לקראת הילולת הרשב"י ופותח את סוגיית יחסי החרדים והמשטרה.

"השר נועד השבוע עם פרום ראשי הרשויות החרדיות שביקשו לבטא את דאגתם לנוכח אי הוודאות לנוכח גל השמועות על הגבלות ביום ל"ג בעומר במירון. השר שמע את דבריהם, האזין למצוקת המגזר והבטיח לעשות ככל יכולתו כדי שלא תהיינה השנה הגבלות כלל בהילולת הרשב"י במירון", מספר יקואל.

"השר אמר כי 'רק לפני שבוע אישרתי את התכניות לגבי הרמדאן והעלייה להר הבית ואם תכנית זו אושרה אין סיבה שאת מירון יגבילו'. היתה זו אמירה חד משמעית והוא אף דיבר על כך עם ראש הממשלה ועם שרי הפנים והבריאות".

לדברי יקואל, השר כבר הנחה את המשטרה להיערך לאירוע מירון תשפ"א לפי המודל שהיה קיים בכל השנים שלפני הקורונה. "אני מבין שההחלטה הסופית אמורה להינתן על ידי ראש הממשלה ותאושרר ע"י קבינט הקורונה".

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה יחד עם ניצב בדימוס אריק יקואל בביקור אצל יוסף פליישמן בבית החולים שערי צדק | צילום: באדיבות המצלם

יקואל מבקש להבהיר, כי השמועות על כוונת המשטרה 'להגביל' את מספר העולים להילולה במירון הינה משוללת יסוד ואף אינה מעשית בפרקטיקה. "סביב הילולת מירון יש גורמים רבים שמעורבים ובסוף צריכה להתקבל החלטה על ידי מישהו אחד. אנחנו זוכרים את הפריצה לציון שאירעה שנה שעברה לקראת סיום ההילולה".

"אי אפשר להתחיל לעשות שוב חלוקות כאלו. ונניח שמעבירים מתווה של תו ירוק במירון, הרי זה בלתי אפשרי לבדוק את זה בשטח, אם מישהו רוצה ללכת על כזה דבר, הרי שזה צריך להיעשות עם העלייה לאוטובוסים ולא כשמגיעים למירון. בלתי אפשרי להפיל את זה על המשטרה בתוך גל הצפיפות שבטח. לכן אם מישהו אומר שהמשטרה 'קבעה' זה לא נכון שכן המשטרה איננה גוף קובע אלא בסה"כ יכולה להמליץ".

יקואל חושף, כי באחד הדיונים המקדימים הוא פנה לשר אוחנה והבהיר לו את תמונת המצב ברחוב החרדי עם סיום שנת הקורונה ומאורעות אומן ושושן פורים, כאשר בתווך יצאו על המגזר החרדי עם חתונות הענק ולהבדיל ההלוויות, "אמרתי לשר, שהוכח שלא אחרי פורים ולא אחרי אומן נרשמה התפרצות מחודשת כפי שחששו לפני כן, אז בוודאי ובוודאי עכשיו כשאנחנו נמצאים בימים שבהם מדברים על הסרת המסכות במרחב הציבורי, כשבמקביל מאשרים עלייה המונית להר הבית, זה מינימום. זו גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה ולא ירצה לעמוד בה, וזו אכן ההנחיה של השר".

"הגרי"ש אלישיב אמר לי – ל שאלה שיש לך אתה מוזמן"

מינויו של יקואל לתפקיד היועץ החרדי של השר לביטחון פנים יצא לדרך בשנה שעברה לקראת חג השבועות, לאחר שורה של תקריות בין המשטרה שבאה מצדה לאכוף את תקנות הקורונה לבין האוכלוסיה החרדית שהאשימה את אנשי אכיפת החוק באכיפה סלקטיבית ובררנית, 'תקריות' שהתפתחו בחלקם לאירועים קשים שגרמו לזעזוע ולמשבר אמון בין המשטרה למגזר. 

יקואל תושב שכונת הר נוף בירושלים, שחזר בתשובה לפני כ-40 שנה, החל את תפקידו במשטרה לאחר שסיים את שירות הקבע כקצין בצה"ל, עד שהגיע לדרגת ניצב ומונה לקצין חבלה ראשי. בשלב מסוים במסגרת תפקידו התעוררו מספר שאלות של פיקוח נפש, כאשר רבו הפנה אותו לחלונות הגבוהים עד שההכרעות התגלגלו והוכרעו על שולחנו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל שנתן תשובות חדות.

הגרי"ש הוסיף, "כל שאלה שיש לך אתה מוזמן לבוא ולהציג אותה", ומאז זכה להתקרב אל מרן הגרי"ש שהפך למורו ורבו כשבעקבות כך אף החל לקבוע חברותא קבועה עם הגר"י אפרתי בבית המדרש שלו.

הרב משה גפני רב המחוז הצפוני במשטרה, וניצב בדימוס אריק יקואל בפגישת פיוס בביתו של יהושע גטר, אביה של בתיה בת ה-13.5 ממאה שערים | צילום: חיים רבינוביץ

"עוד מעט אני מציין שנה לתפקידי זה ואני יכול לומר לך שאני כל הזמן לא מפסיק להיות מופתע מהגישה החיובית שיש לשר כלפי הציבור החרדי. יש לו קשב ופתיחות, הוא במהלך השנה הזאת הוא נפגש עם ראשי הערים החרדיות, ביקש לשמוע את הבעיות, נתן פתרונות, יש לו לב חם ויש לו גם… 'אומץ'". 

"הוא לא מתבייש, מתרפס או חושב 'מה יגידו' עליו בגלל שהוא קשוב גם למצוקת המגזר החרדי", אומר היועץ למגזר החרדי של השר.

האם היה אירוע בהם נוכחותך השפיעה לטובה ואמרת לעצמך, 'בשביל זה אני כאן'?

"היו רגעים קשים לאורך השנה לא פעם ולא פעמיים, אני יכול להזכיר את החתונה בגבעת זאב שהיה רגע מאוד קשה, הילדה עם הברד בירושלים. אלו מקרים שאתה אומר לעצמך, חבל, היה אפשר אחרת וצריך היה אחרת. לזכותו של השר ייאמר שגם במקרים הללו הוא הזמין דיונים, דפק על השולחן, הביע את דעתו ולא עבר על כך לסדר היום, בסוף אין מדובר במקרים שאתה יכול לעצור מראש שכן לרוב מדובר באירועים מתגלגלים או כאלו שאתה מתוודע אליהם לאחר שכבר קרו וצריך אחרי זה לתקן".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים