שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » המשטרה מסרבת לאשר את מתווה הקפסולות
הילולת רחל אמנו
לראשונה מזה שנים, קבר רחל יהיה סגור למתפללים • מנכ"ל המקומות הקדושים ל'בחזית': "התחושה עצובה, המילים 'מאנה להנחם – כי איננו' מעולם לא קיבל ביטוי מוחשי יותר"
קבר רחל | צילום: Simon Edge, שאטרסטוק

הערב תחול הילולת של רחל אמנו, כאשר לראשונה מזה שנים רבות האתר יהיה סגור למתפללים, לאור הנחיות הבריאות ואיסור ההתקהלויות במרחבים סגורים.

"למעשה האתר כבר סגור לכניסת מתפללים מזה ימים אחדים. עשינו מאמצים כבירים על מנת לאפשר כניסת מתפללים לשפוך שיח ותפילה על קבר אימא רחל, אם לא כל השנה, לפחות ביום ההילולה. היינו במגעים מול משטרת ישראל, הצגנו מתווים של קפסולות לקליטת 20 מתפללים בכל פעם ולפרקי זמן מוגדרים מראש, אך ללא הועיל – לפי שעה ההילולה לא אמורה להתקיים", אומר ל'בחזית' יוסי שווינגר, מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים.

לשאלת 'בחזית', מסביר שווינגר את עמדת המשטרה ואומר כי "הם חוששים מהתגודדות בצומת הרוזמרין ומכך שאנשים יגיעו ותהיה שם הצטופפות, לכן מעדיפים שלא יגיעו ולא יהיה שם ציבור".

"התחושה היא מאוד עצובה, אתה נזכר בשיר 'רחל מבכה על בניה כי איננו' ואתה מקבל תרגום מילולי ופירוש מעשי למילות השיר המצמררות, רחל מבכה את בניה כי איננו, אף אחד איננו כאן, אבל מצד שני אנחנו מבינים את המצב והפחד מפני הנגיף הנורא ומתפללים שהתפילות יתקבלו והדבר יחלוף מן העולם".

האם בדומה להילולת הגר"ע יוסף זצ"ל תתאפשר כניסה של אישי ציבור ורבנים למתחם הקבר לאורך יום ההילולה? "אני לא יודע, תלוי מאוד בהתנהלות של המשטרה", משיב שווינגר.

ל'בחזית' נודע, כי גם בשעה זו נעשים מאמצים להסדיר ולו כניסה חלקית של רבנים ואישי ציבור למתחם הקבר, אך לפי שעה המשטרה ממשיכה בעמדתה שלא לאשר את פתיחת המקום.

יצוין כי בין הערב בין השעות 20:00 ל- 01:00 יועבר שידור חי מאתר קבר רחל אמנו בהשתתפות רבנים ובליווי תזמורת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים