שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » המשטרה תשתמש בכלים טכנולוגיים בהתפרעויות
מזרח ירושלים
המשטרה עצרה קטין שיידה אבנים במזרח ירושלים והחליף את בגדיו, כמו"כ נעצרו שודדי הרכבים מכפר עזון, המשטרה מנגישה את נתוני הפשיעה לציבור הרחב
רכב שניזוק מיידוי אבנים, אילוסטרציה | צילום: דוברות המשטרה

לאור מקרי הפרות הסדר בימים האחרונים מבצעת המשטרה מעצרים והיום נעצר קטין חשוד ביידוי אבנים לעבר כלי רכב במזרח ירושלים, זמן קצר לאחר שהחליף בגדיו במטרה לחמוק מהדין.

במהלך פעילות כוחות המשטרה ממחוז ירושלים ולוחמי מג"ב במזרח ירושלים בשעות הצהריים, התקבל דיווח על אודות אירוע בו יודו אבנים לעבר כלי רכב שחלף במקום. בפעילות מקצועית ומהירה, צוות מג"ב הוכוון ועצר חשוד קטין תושב מזרח העיר, בחשד למעשה.

בחיפוש בתיקו של החשוד, אותרו הבגדים אותם לבש, על פי החשד, בעת ביצוע העבירה. הקטין שנעצר הועבר להמשך חקירה בתחנת המשטרה.

המשטרה מודיעה כי היא תמשיך לבצע פעילות יזומה גלויה וסמויה ולעצור את מפרי הסדר תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים, הכל במטרה לשמור על שלום הציבור ועל הסדר הציבורי.

בנוסף – במהלך פעילות של שוטרי משטרת ישראל בסמוך מחלף גולני, הבחינו השוטרים ברכב שעורר את חשדם וביקשו מהנהג לעצור. ברכב היו תושב איכסל בן 27 ושוהה בלתי חוקי בן 29 מג'נין, שמוגבל בכניסה לשטח ישראל. בחיפוש ברכבם נתפס אקדח FN עם מחסנית. החשודים נעצרו, הובאו לתחנה ונחקרו.

היום הוארך מעצרם של השניים בבית המשפט המחוזי בנצרת – של תושב איכסל עד ה-14.10.21 ושל תושב השטחים עד ה-17.10.21.

במשטרה אומרים כי "נשק שנתפס היום לא יהרוג מחר" ולכן שוטרי מחוז צפון נלחמים מלחמת חורמה כנגד תופעת הנשק הבלתי חוקי בחברה הערבית. השוטרים שנמצאים בחזית המאבק חותרים למגע ונאבקים על כל תפיסת כלי נשק ופועלים במגוון אמצעים מתקדמים לאתר את העבריינים שנמצאים בדרכם לבצע ירי ולתפוס אותם על חם.

בתוך כך עצרה גם המשטרה שלושה חשודים בניסיונות שוד שאירעו לאחרונה בכביש 55 סמוך לקרני מנשה. כאמור, במהלך השבועיים האחרונים בוצעו 3 ניסיונות שוד בציר 55 סמוך לקרני שומרון. בשלושת המקרים השודדים ניסו לשדוד נהגות אשר נסעו על הציר, תוך שהם חוסמים את רכביהן ומנסים לפתוח את דלתות הרכב באמצעות גרזן. בשלושת המקרים הנהגות פעלו בקור רוח והצליחו לחמוק בנסיעה מהמקום. שלושת הקורבנות תיארו בפני השוטרים את החשודים והרכב בו הם השתמשו בעת ביצוע המעשה והתיאור היה די זהה. הלילה, בפעילות מבצעית של המשטרה, נעצרו שלושה חשודים במעשה תושבי כפר עזון איתם נתפס גם הרכב העונה לתיאור של המתלוננות.

ראיו לציין כי בימים אלו הודיעו המשרד לביטחון הפנים ודוברות המשטרה כי הם מנגישים לציבור הרחב את מאגרי המידע אודות נתוני הפשיעה.

במסגרת ההנגשה יהיה ניתן לצפות בנתונים אודות מס' תיקי החקירה הפליליים בהם יש חשד לביצוע עבירה פלילית וכוללים את נתוני השנה הנוכחית ואת נתוני 5 שנים האחרונות.

הפרויקט שהינו חלק מיישום החלטת הממשלה (1933) נועד להקל על האזרחים, להנגיש את נתוני המשטרה, ולאפשר לאזרח לצפות בדו"ח בכל זמן נתון.

פילוח הנתונים יכלול את הפרטים הבאים:
המחוז המשטרתי בו בוצעה העבירה, המרחב המשטרתי בו בוצעה העבירה, התחנה המשטרתית בה בוצעה העבירה, שם ישוב בו בוצעה העבירה, קוד אזור סטטיסטי בו בוצעה העבירה, שנה ורבעון בו בוצעה העבירה, קבוצה סטטיסטית (הקבצה גסה של העבירות), סוג סטטיסטי (הקבצה עדינה יותר המכילה כמה מאות של קבוצות עבירה) וכמות התיקים.

התהליך עצמו יהיה קל ופשוט ועל מנת לצפות בדו"ח יידרש הפונה להיכנס לאתר מאגרי המידע הממשלתיים ושם לבחור "מאגר התיקים פלילים" ושם יוכל לצפות בנתונים שיעודכנו מידי רבעון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים