שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » המשטרה עצרה עשרות חשודים בלינצ'ים
פרעות הערבים
על בסיס מידע מודיעיני וחקירתי בוצעו מעצרים וכבר בשלב זה חלק מהחשודים קושרים עצמם לחשדות החמורים נגדם. "שב"כ ימשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותו", נמסר
הזירה בעיר לוד | צילום: באדיבות המצלם

בימים האחרונים ביצע שב"כ, בשיתוף משטרת ישראל, מעצרים של עשרות חשודים באירועי תקיפה של אזרחים ישראלים שבוצעו ברחבי ישראל. בכלל זה נחקרים בשב"כ בימים אלו מספר חשודים במעורבות בשני אירועי תקיפה חמורה של אזרחים ישראלים.

האירוע הראשון הוא בכפר כנא ב-10/05 במהלכו הותקף אזרח ישראלי שנכנס בשוגג עם רכבו לכפר. התקיפה בוצעה על ידי מתפרעים רבים והאזרח שחולץ אושפז במצב בינוני תוך שרכבו הושחת ונשרף.

האירוע תקיפת משפחה ישראלית ב-13/05 אשר נכנסה עם רכבה לאום אל פחם. רכב המשפחה בו שהו גם 3 ילדים הותקף ובני המשפחה נפצעו. במהלך האירוע אף הוצמד אקדח לראשו של אב המשפחה.

כאמור, על בסיס מידע מודיעיני וחקירתי בוצעו מעצרים וכבר בשלב זה חלק מהחשודים קושרים עצמם לחשדות החמורים נגדם. שב"כ ימשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותו על מנת לסכל כל פעילות טרור ולהביא לדין את האחראים והמבצעים של פעולות אלה. עוד יובהר כי שב"כ ומשטרת ישראל ערוכים לביצוע מעצרים נוספים בגין חשדות למעורבות בפעולות טרור נוספות מהימים האחרונים.

בתוך כך, הפרקליטות הגישה לבית המשפט המחוזי ערר על החלטת בית משפט השלום לשחרר למעצר בית 4 נאשמים שהשתתפו בהתפרעויות, אך לא נצפו מיידים אבנים. בערר טענו שהמצב בשטח הוא פרמטר חשוב שיש לקחת בחשבון בעת הערכת מסוכנותם של הנאשמים. במצב הנוכחי, כל מי שמשתתף בהתפרעות אלימה – גם אם לא נצפה בפועל זורק אבנים לעבר שוטרים – מעיד על עצמו במעשיו כי הוא מוסת ומסוכן".

"עוד נטען בערר, שכל עוד הארץ בוערת והלהבות לא שככו, שחרורם של מי שהוכיחו במעשיהם כי הם מסוכנים ומוסתים, עלול להעלות מחדש את גובה הלהבות, להוביל לפגיעה קשה ביותר בביטחון הציבור ולחבל בניסיונות גורמי אכיפת החוק להשבת הסדר ברחבי הארץ על כנו. הדבר נכון וודאי כשמדובר בשחרורם למעצר בית בבית הוריהם, שמשמעותו היא החזרתם למקום ביצוע העבירה ולאותה אווירת רחוב מסיתה ומלהיטה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים