שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » המתמחים איימו – הורוביץ נכנע וחתם
קיצור התורנויות
ארגון מרשם על מינוי צוות היישום לקיצור התורנויות: "מדובר בצעד חשוב לקראת יישום ההחלטה לקיצור התורנויות והצעד ההיסטורי שהשגנו אחרי מאבק נחוש"
שר הבריאות ניצן הורוביץ חותם על ההסכם | צילום: דוברות

שר הבריאות ניצן הורוביץ חתם היום (ראשון) על כתב המינוי לצוות התכנון והיישום של מתווה קיצור תורנויות המתמחים לרפואה. בראשות הצוות יעמוד המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר ספי מנדלוביץ. המלצות ביניים ליישום המתווה בעשרת בתי החולים בפריפריה, יוגשו עד ליום 31.1.22, ובהמשך גם לגבי יתר בתי החולים ברחבי הארץ.
 
צוות היישום יעסוק בטיוב וניתוח הנתונים שעל בסיסם יופעל המתווה, יבחן את המאפיינים הייחודים של ההתמחויות השונות, ויגבש המלצותיו ביחס למכלול ההיבטים, לרבות צרכי האיוש ואופי ההתמחות, ולאור המודלים השונים לקיצור יום העבודה והפחתת מספר התורנויות.
 
כמו כן יבחן הצוות פתרונות נוספים להקלת עומס העבודה של המתמחות והמתמחים לרפואה, ובהם הסתייעות בעוזרות ועוזרי רופא וצוות מזכירות רפואית. מסקנות הצוות יגובשו על ידי כל הגופים המשתתפים בו ויוגשו לשר הבריאות. צוות היישום יורכב מאנשי משרד הבריאות, האוצר והכלכלה, מנהלי בתי חולים, ההסתדרות הרפואית, רופאים מומחים ומתמחים.

שר הבריאות ניצן הורוביץ כתב: "חתמתי עכשיו על כתב המינוי לצוות היישום לקיצור תורנויות המתמחים. נעבוד עם כל הגורמים הרלוונטים במערכת, וכל השותפים שרוצים בהצלחת המהלך, ונשים סוף לשעות התורנות הבלתי סבירות של הרופאות והרופאים המתמחים. אוודא שהמהלך ההיסטורי יושלם בצורה מקצועית – ומלאה. בהצלחה לחברי הצוות".

התייחסות ארגון מרשם להודעת שר הבריאות על מינוי צוות היישום לקיצור התורנויות: "מדובר בצעד חשוב לקראת יישום ההחלטה לקיצור התורנויות והצעד ההיסטורי שהשגנו אחרי מאבק נחוש. בין חברי צוות היישום ישנם בעלי תפקידים שפעלו ופועלים למען יישום ההחלטה של שרי הממשלה לקיצור התורנויות – וארגון מרשם סמך את ידו עליהם".

"לצד זאת ולצערנו חלק מהגורמים שמונו לצוות הם מראשי המתנגדים לקיצור התורנויות ואנחנו נעמוד על המשמר לוודא שהם לא יפעלו לחבל במהלך וביישום ההחלטה. כינוס החירום של ההנהגה והפעילים של ארגון מרשם יתקיים כמתוכנן הערב, במסגרתו נדון על האופן בו נמשיך לעקוב אחר יישום ההחלטה לקיצור התורנויות ופעילות הצוות".

כזכור, ארגון המתמחים 'מרשם' הודיע היום כי הוא מתכוון לחדש את ההפגנות לאחר שלא הוקם צוות היישום למתווה קיצור התורנויות. הצוות היה אמור לקום על פי הצהרת השר הורוביץ כבר לפני שלושה שבועות אבל בינתיים לא הוקם בשל חוסר הסכמות בין משרד הבריאות וההסתדרות הרפואית. כאמור לפני זמר קצר חתם שר הבריאות על כתב המינוי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים