שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » הנוגדנים יעילים בעיקר נגד המוטציה הבריטית
מחקר
מחקר קבע כי בעלי נוגדנים יוכלו להתמודד בצורה טובה עם המוטציה הבריטית • עוד עולה כי למתחסנים בחיסון ישנם נוגדנים יותר יעילים מהמחלימים באופן טבעי
נגיף הקורונה | צילום: CKA, שאטרסטוק

בצל החשש ואי הוודאות הכלל עולמי מפני המוטציות החדשות לקורונה שהתגלו בבריטניה ובדרום אפריקה והחלו להתפשט לרחבי העולם, מחקר אמריקני שנערך בשבוע האחרון מגלה, כי הנוגדנים שהתפתחו עד כה בקרב מחלימים יעילים בעיקר מפני המוטציה הבריטית בעוד שאל מול זו הדרום אפריקנית היא יעילה גם כן, אך ברמה נמוכה יותר.

המחקר שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת וושינגטון וממכון המחקר Fred Hutcinson בסיאטל הפגיש את המוטציה הבריטית ואת המוטציה האפריקאית עם סרום מדמם של מחלימים מן הקורונה ה"קלאסית", שזוהתה בווהאן.

המדענים ביקשו לבחון את היכולת של שני המוטציות להיקשר לתאים עם נוגדנים של הנגיף הסיני המוכר ונמצא כי הנוגדנים מונעים את הקשירה של הווירוס עם המוטציה הבריטית די ביעילות אך מול המוטציה הדרום אפריקנית, הנוגדנים היו כאמור יעילים אך פחוץ.

יצוין, כי על פי הרפואה נוגדנים שמתפתחים באמצעות חיסון עמידים ויעילים יותר מאשר נוגדנים שנוצרים באמצעות החלמה.

עוד העלה המחקר, כי היות ורמות הנוגדנים מתפתחים בגופו של כל אחד באופן שונה מזולתו, כך שייתכן מאוד שאצל אנשים מסוימים, כמויות הנוגדנים שהצטברו בגופם תספיק למגר את הנגיף בתוך ימים בודדים בעוד שאצל אחרים מדובר יהיה בתהליך ארוך יותר ומורכב, שכן המערכת החיסונית שלהם מייצרת נוגדנים בתקופה נמוכה יותר, כך שרק בעוד שבועות או חודשים יכיל הגוף מסת נוגדנים בכמות כזו שיעלה בידה למגר את הנגיף.

כך לדוגמה אדם שדמו נבדק פעמיים כאשר ביום 18 הנוגדנים שלו לא הצליחו לנטרל את הווירוס, אך ביום 94 הצטבר מגוון רחב יותר של נוגדנים, והם שהצליחו לנטרל אותו.

לדברי פרופ' ג'ס בלום ממכון האצ'יסון שהוביל אצת המחקר, "גם אם המוטציות פוגעות בהגנה של נוגדני מחלימים נגד וירוסי קורונה, הן לא מוחקות אותה".

יצוין, כי ניסוי שערכה "פייזר" על יעילות החיסונים שלה מול המוטציה הבריטית והדרום אפריקאית שהתגלו העלתה, כי החיסון יעילה באופן זהה מול שני המוטציות החדשות אך בהקשר הוירוס הדרום אפריקאי, החיסון אינו מעניק נגנה מפני אותו חלק בווירוס שמעורר את הדאגה על פי המחקר של מכון האצ'יסון.

לפי הדיווח ב'גלובס', החיסון נגד קורונה כנראה עובד בכמה מנגנונים, מנגנון הנוגדנים הוא רק אחד מהם, ולכן יתכן שהחיסון יגן מפני המוטציה הדרום אפריקאית יותר מכפי שאפשר להסיק מניסוי המעבדה בסרום. כרגע, מדענים בריטים הביעו דאגה רבה מהמוטציה הדרום אפריקאית, לעומת מדענים אמריקאים שטענו שאין עדות לכך שהיא מפחיתה משמעותית את יעילות החיסון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים