שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "נסייע לישראל לשדרג את כיפת ברזל"
ביידן לנתניהו
נשיא ארה"ב מסר הצהרה מהבית הלבן בעניין הפסקת האש בין ישראל לחמאס, והודה לנשיא מצרים א-סיסי על תיווכו בין הצדדים: "דיברתי עם נתניהו שש פעמים"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נאם הלילה (בין חמישי שישי) בעקבות הכרזת הפסקת האש בין ישראל לארגון הטרור חמאס: "בירכתי את נתניהו על הפסקת האש והדגשתי שארצות הברית תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה מול ירי הטילים מצד חמאס. נתניהו הביע הערכה לסיוע האמריקני בפיתוח מערכת כיפת ברזל שמצילה חיים", אמר.

"שוחחתי עם ראש הממשלה ועם עבאס שש פעמים במסגרת המאמצים הדיפלומטיים שלנו", הצהיר ביידן. בהמשך הוא הודה לצוות שהוביל את המשא ומתן וכן הודה גם לנשיא מצרים א-סיסי ולמדינות נוספות שפעלו "לסיים את האלימות שגבתה את חייהם של רבים, לרבות ילדים".

הוא הוסיף "הדגשתי בפני נתניהו שאני מחוייב לסייע לישראל לשדרג את כיפת ברזל ולהשלים את המלאים שלה". הוא הבהיר כי "נפעל לשיקום רצועת עזה ולסיוע הומניטרי מול הרשות הפלסטינית ולא מול חמאס, ובדרך שלא תאפשר לחמאס להתחמש מחדש".

ביידן ציין עוד כי הוא מאמין שכעת נוצרה הזדמנות להתקדם, וכי הוא מחויב לפעול לטובת זאת. "ארה"ב מחויבת לעבוד עם הרשות הפלסטינית ולא עם חמאס כדי להעביר סיוע הומניטארי לעזה", הוא אמר. "אני מאמין שלפלסטינים ולישראלים מגיע לחיות בשלום ובביטחון באופן שווה, וליהנות ממידות שוות של חופש, שגשוג ודמוקרטיה. הממשל שלי ימשיך בדיפלומטיה נחושה ושקטה לקראת זה".

מזכיר המדינה האמריקאי אנטוני בלינקן שוחח עם שר החוץ גבי אשכנזי ובירך על כך שישראל והפלסטינים הסכימו להפסקת אש. בלינקן יבוא בימים הקרובים לביקור בישראל ובאזור ויפגש עם נציגי ישראל, הפלסטינים ומדינות האזור לדיון במאמצי השיקום וב"עבודה משותפת לעתיד טוב יותר לישראלים ולפלסטינים".

שר החוץ , גבי אשכנזי, בטוויטר: "שוחחתי במהלך הלילה עם מזכיר המדינה האמריקאי, בלינקן, ועדכנתי אותו על החלטת הקבינט המדיני הבטחוני. הודיתי למזכיר המדינה על התמיכה האמריקאית הבלתי מתפשרת בישראל ובזכותה להגן על עצמה. מזכיר המדינה עדכן אותי כי בכוונתו להגיע לאזור בקרוב. בירכתי אותו על כוונתו ואמרתי לו כי נשמח לקבל את פניו, להמשיך ולדון בקידום הסוגיות האסטרטגיות האיזוריות לשמירה על ביטחונה של ישראל והיציבות האיזורית".

שר הביטחון בני גנץ שוחח עם מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין ועידכן אותו אודות ההתפתחויות האחרונות בעקבות החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני. גנץ ביקש להודות למזכיר ההגנה ולנשיא ארה"ב על הגיבוי שנותנת ארה"ב לישראל בהגנה על אזרחיה, ואמר לו כי הוא מקווה שהפסקת האש תכובד. עוד אמר גנץ, כי מערכת הביטחון הישראלית תמשיך לעבוד בצמוד ובתיאום מלא עם הפנטגון והממשל האמריקאי לביסוס היציבות באזור.

דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, אמרה מוקדם יותר כי הדיווחים בדבר התקדמות לכיוון הפסקת אש בין ישראל לחמאס הם "מעודדים". עוד נמסר מהבית הלבן כי ממשל ביידן מאמין שישראל הגיעה ליעדים צבאיים משמעותיים במהלך המבצע, וכי היא בעמדה המאפשרת לה לצמצם את הפעולות שלה.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן טלפן הערב למקבילו המצרי, עבד אל-פתאח א-סיסי, כדי לוודא שהסיכומים של המודיעין המצרי עם הצדדים היא סופית, ובמקביל שליח האו"ם למזרח התיכון נועד עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, בקטר. בחמאס גיבשו כבר קו ההסברה שעל פיו ישראל עוצרת את המבצע מאחר שהובסה.

שר החוץ גבי אשכנזי אמר לשרי הקבינט במהלך הדיון כי אין גיבוי בינלאומי להמשך המבצע, כולל ארה"ב. על פי עמדת צה"ל שהוצגה בקבינט, הוא עמד ביעדי המבצע והגיע להישגים מקסימליים. גנץ גיבה את הצבא והסביר כי נגבה מחיר מקסימלי כבר מחמאס.

גורמים דיפלומטים בין לאומיים שצוטטו ב'כאן חדשות': "כל הצדדים צריכים לפעול באחריות עד לשעה 02:00 כדי להבטיח שההסכם השברירי יכובד. ההסכם הושג הודות למשא ומתן קשה מאוד, והסיכויים ליציבות הפסקת האש עדיין נמוכים מאוד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים