שיתוף
תגובות
חדשות » הנשיא קיבל כתבי אמנה משגרירים חדשים
שגרירים חדשים
השגרירים שהגישו הינם של טנזניה, ארמניה, אוסטריה, סינגפור, וקירגיזסטן
נשיא המדינה יצחק הרצוג יחד עם שגריר טנזניה- אלכס גבריאל קלואה | צילום: חיים צח

נשיא המדינה יצחק הרצוג, קיבל היום (ה'), את כתבי ההאמנה של השגרירים חדשים של טנזניה, ארמניה, אוסטריה, סינגפור, וקירגיזסטן עם תחילת תפקידם כשגרירי מדינותיהם בישראל, בסדרת טקסים רשמיים בבית הנשיא.

עם הגעת השגרירים נוגן המנון מדינתם על ידי תזמורת משטרת ישראל ולאחר מכן סקרו השגרירים את משמר הכבוד הצה"לי. לאחר הגשת כתבי ההאמנה לנשיא, הנשיא קיים פגישה עם כל שגריר, ולאחר מכן חתם כל אחד מהשגרירים בספר האורחים של בית הנשיא. בסיום כל טקס נוגנה "התקווה".

הראשון להגיש את כתב ההאמנה שלו לנשיא המדינה היה שגריר טנזניה, אלכס גבריאל קלואה. שגריר טנזניה מסר לנשיא דרישת שלום אישית מנשיאת טנזניה סמיה סולוהו חסן, ואת איחוליה לשיתוף פעולה בין המדינות. הנשיא הודה לשגריר והדגיש רצונו לחזק את מערכת היחסים בין ישראל וטנזניה במגוון תחומים, ביניהם התיירות.

לאחר מכן העניק שגרירה הנכנס של ארמניה, ארמן אקופיאן, את כתב האמנתו לנשיא. השגריר אקופיאן מתחיל את שליחותו בישראל לאחר שכיהן כשגריר ארמניה בברזיל.  השגריר, הציג את כתב האמנתו בעברית שוטפת וחתם על ספר האורחים בעברית. נשיא המדינה ושגריר ארמניה דנו בהיסטוריה בת 1,700 השנים של הקהילה הארמנית בארץ ובזיקה בין יהודים וארמנים כעמים בעלי מדינות עצמאיות ותפוצות ברחבי העולם.

הנשיא ציין כי אביו, הנשיא השישי של ישראל, חיים הרצוג ז"ל, קיבל את כתב האמנתו של שגריר ארמניה הראשון בישראל לאחר כינון היחסים הדיפלומטיים. שגריר ארמניה מסר את ברכותיו של הנשיא חצ'טוריאן לנשיא ולעם ישראל כולו.

בתום הטקס, ביקש הנשיא לצעוד עם השגריר אל בריכת הדגים שבכניסה לבית הנשיא, ולהראות לו את יצירות אמנות הקרמיקה של האמנית הארמנית-ירושלמית מארי בליאן שהובאו לבית הנשיא על ידי אמו, אורה הרצוג ז״ל.

בהמשך קיבל נשיא המדינה את כתב ההאמנה של שגריר אוסטריה, ניקולאוס לוטרוטי. הנשיא בירך את השגריר, הודה לו על הידידות של אוסטריה עם ישראל, ואמר: "יש לנו מערכת יחסים מאוד ייחודית, חשובה וחזקה בין האומות שלנו".

הנשיא הוסיף כי הוא מצפה להיפגש עם הנהגת אוסטריה, והשגריר מסר את ברכותיו האישיות של נשיא אוסטריה אלכסנדר ואן דר בלן. עוד ציין השגריר כי ממשלת אוסטריה שילשה את הוצאותיה להגנת וקידום החיים היהודיים באוסטריה "כדי להפוך אותה לחלק התוסס של החברה שלנו כפי שהייתה פעם".

לאחר מכן, שגריר סינגפור הנכנס, צ'ואן פוה לים, הגיש לנשיא את כתב האמנתו כשגריר שאינו תושב של סינגפור במדינת ישראל. השגריר כיהן בעבר כמפקד הצבא הסינגפורי.

השגריר עדכן את הנשיא על ההתקדמות לקראת הקמת שגרירות סינגפורית קבועה בישראל, שתיפתח בקרוב, בהמשך להחלטת ממשלת סינגפור בחודש שעבר. הנשיא והשגריר דנו באתגרים המשותפים של ישראל וסינגפור, כולל צפיפות עירונית ואספקת מים, וציינו ששתי המדינות למדו רבות זו מזו.

לסיום, הנשיא קיבל את כתב האמנתו של שגריר קירגיזסטן שאינו תושב, קובניצ'בק אומורלייב, שבנוסף מכהן כשגריר בטורקיה. השגריר מונה כשגריר הראשון של מדינתו למדינת ישראל מזה 20 שנים.

הנשיא פתח באיחול רמדאן כרים לשגריר ומסר מכתב אישי לנשיא קירגיזסטן, סדיר ג'פארוב, לרגל שלושים שנות יחסים דיפלומטיים. השניים דנו בהזדמנויות להרחבת שיתוף הפעולה המסחרי, האקדמי, התרבותי והתיירותי בין ישראל לקירגיזסטן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים