שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "הסיכוי לתחלואה חוזרת בקרב ילדים נמוך ב-50%"
פרייס בועדה
אלרעי פרייס: "במעקב שבוצע ע״י האגף לאפידמיולוגיה נמצאה ירידה במועילות החיסון של המחוסנים הוותיקים מ 95% ל- 40% במניעת הדבקה"
ועדת החוקה | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

ועדת החוקה התכנסה הבוקר (ב') לאשר את החלטות הקבינט שהתקבלו אמש. בועדה פירטה ד"ר שרון אלרעי פרייס את מועילות החיסון כעבור זמן מקבלת החיסון: "במעקב שבוצע ע״י האגף לאפידמיולוגיה נמצאה ירידה במועילות החיסון של המחוסנים הוותיקים מ 95% ל- 40% במניעת הדבקה".

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור: "לאורך כל מבצע החיסונים ניטרנו את מועילות החיסונים וראינו את הירידה. רואים את נתוני התחלואה לפי מועד החיסון ומה הסיכון שיחלו. בקבוצת הגיל 60+ יש בעלי תו ירוק מינואר ורואים שבקבוצת הגיל שחוסנה בינואר, הסיכון שלה יותר גבוה לחלות משל אלו שחוסנו בפברואר, וכך הלאה, רואים את דעיכת החיסון. המחוסנים הראשונים היו חלק מההדבקות בגל התחלואה הרביעי".

"גם במוגנות מפני תחלואה קשה וקריטית חלה ירידה מ-95% ל-80%, כלומר הסיכון לחלות קשה עלה פי 4" אמרה אלרעי פרייס.

אלרעי פרייס המשיכה ואמרה: "גם בבדיקת נתוני התחלואה המיובאת מחו״ל שהיתה בעליה מתמדת בגל הרביעי, עד כדי 200 מאומתים שנכנסו מדי יום, נמצא ש-91% מהם היו מחוסנים בעלי תו ירוק מעל 5 חודשים".

עוד אמרה כי "כלל הגורמים העידו על דעיכת חיסונים. בגלל שאנחנו המדינה הראשונה המחוסנת לא הייתה מדינה נוספת להסתכל עליה. זה נתן לנו גם תחושה של כובד האחריות".

ביחס לבוסטר אמרה כי "אחרי מנה שלישית של החיסון חוזרים למוגנות ברמה של מנה טרייה ואף גבוה יותר. כשאנשים מקבלים בוסטר יש להם מוגנות של פי 10 במניעת הדבקה".

"בבדיקת הסיכוי לתחלואה חוזרת בקרב ילדים- תחלואה חוזרת נמוכה ב-50% מאשר בקרב מבוגרים ולכן ניתן להשאיר להם תו ירוק גם אם חלפה חצי שנה. הסיכון שנלקח נמוך. ככל שהגיל עולה הסיכון לתחלואה עולה וכך גם לתחלואה חוזרת והסיכון של המתבגרים הוא הגבוה ביותר לחלות", אמרה אלרעי פרייס.

עוד אמרה כי "מחלימים יכולים לקבל חיסון כבר לאחר 3 חודשים, זה לא מזיק אך לא צריך לדחוף אותם לשם, הם יכולים להתחסן עד חצי שנה. מי שהחלים וקיבל מנת חיסון אחת לפחות ומי שהחלים לאחר שחוסן יש לו חצי שנה מהיום להשלים חיסון. מי שנמצא חיובי בבדיקה סרולוגית אנחנו לא יודעים מתי חלו ולכן מתייחסים אליהם כמחלימים ותיקים, למעט החרגת הילדים עד גיל 12".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים