שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הסכמה לקדם את החקיקה נגד נתניהו
אושר בוועדה
הוועדה המסדרת בכנסת אישרה פטור מחובת הנחה עבור החוקים להגבלת כהונת ראש הממשלה. ימינה הצביעה עם הליכוד, ורע"ם תמכה בהצעה יחד עם גוש השמאל
בנימין נתניהו | צילום: mikhail שאטרסטוק

הוועדה המסדרת בראשות ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) אישרה היום (שני) בתום דיון סוער לקדם את הצעות החוק להגבלת קדנציות לראש ממשלה ברוב של 17 תומכים ו-3 מתנגדים, מה שיאפשר להעלות אותם להצבעה במהרה. ימינה הצביעה עם הליכוד, ורע"ם תמכה בהצעה יחד עם גוש השמאל. ההצעה לאי הטלת על המנדט על מועמד עם כתב אישון אושרה בתמיכת 16 ח"כים מול התנגדותם של 3 ח"כים.

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) פנה ליו"ר הוועדה, ושאל: "יהיה מכובד לעשות דיון פרסונלי נגד ראש ממשלה שכיהן כמעט 12 ועשה הרבה למען מדינת ישראל? זה מכובד בעינייך?". ח"כ אלהרר כתבה מוקדם יותר בחשבון הטוויטר שלה כי "הצעות החוק הן החלטות שחשובות לציבור, אותו הציבור שכבר שנתיים מחכה להקמת ממשלה שתעבוד בשבילם".

מטעם ישראל ביתנו נמסר כי "הצעות החוק של ישראל ביתנו אושרו לפטור מחובת ההנחה לפני זמן קצר בוועדה המסדרת: חוק הגבלת כהונת ראש הממשלה לשתי תקופות כהונה רצופות וחוק המגביל אדם עם כתב אישום להיות מועמד להרכבת ממשלה".

יו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ מאיר כהן: "כל זמן הלחימה לא עסקנו בקידום חוקים, אך מעולם לא חזרנו בנו מהרצון וערך המאבק בשחיתות. כעת הגיע הזמן לחוקים נכונים וצודקים אלה. הצעת חוק זו היא המימוש הבטחתנו לבוחרים, ולכן נמשיך לקדמה יחד עם הסיעות שתמכו איתנו בהצעה, עד נעביר אותה בשלוש קריאות". מהמפלגה נמסר כי "לאחר שבוועדה המסדרת הצביעו בעד הצעת החוק להגבלת קדנציות לראש ממשלה, ביש עתיד מבטיחים להמשיך ולקדם אותה עד שיושלם הליך החקיקה".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד: "גוש השנאה העלה היום להצבעה את החוקים הארדואניים נגד נתניהו.גם בלי שום קשר לנתניהו מדובר בחוקים הזויים. פגיעה בזכות הבחירה של הציבור לבחור ראש ממשלה כרצונו.הכי חמור זה שהם מבקשים לתת לפקיד, בכיר ככל שיהיה, את הכוח להדיח כל ראש ממשלה שלא ימצא חן בעיניו. נלחם בכך בכל הכח".

מימינה נמסר כי "ימינה הצביעה בוועדה המסדרת בעד הצעת החוק להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון. בהתאם לעמדה העקבית של המפלגה בנושא, הצביעו נציגי ימינה נגד ההצעה למנוע הרכבת ממשלה ממי שהוגש נגדו כתב אישום. לאור סירובה של יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ קארין אלהרר, לבקשתו של ח"כ מתן כהנא להעלות את חוק שלילת אזרחות ממחבלים ישראלים ואת העברת הצ"ח ההתיישבות הצעירה לדיון בוועדת הכספים – הצבענו נגד ההצעה להגבלת כהונת ראש ממשלה".

למרות כל המחלוקות, בנושאים מסוימים חברי הוועדה הגיעו להסכמה פה אחד: למשל, למתן פטור מחובת הנחה להצעת החוק להטבות מס לתושבי אשקלון. הצעות חוק נוספות שאושרו בהסכמה מלאה: ההצעות לדמי אבטחה לעצמאים, העלאת עונש המינימום על החזקת נשק בלתי חוקי, חוק חינוך חינם לפעוטות, ביטול דמי ביטוח לאומי לסטודנטים, חוק ביטוח בריאות ממלכתי (צמצום פערים בין פריפריה ומרכז) פטור ממס והוצאת דמי הבראה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים