שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » הסרת הגבלות ההתגוננות – הצירים נפתחו
הפסקת אש
בתום הערכת המצב בפיקוד העורף, הוחלט על הסרת הגבלות ההתגוננות, למעט פעילויות חינוכיות באזורים שהיו תחת הנחייה ב-24 שעות האחרונות
תגיות:
מקלט | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

בתום הערכת המצב בפיקוד העורף, הוחלט על הסרת הגבלות ההתגוננות, למעט פעילויות חינוכיות באזורים שהיו תחת הנחייה ב-24 שעות האחרונות – כך נמסר מדובר צה"ל. בהודעה הוסיפו כי "נבקש להיזהר מנפלים במרחבים פתוחים". במקביל, כביש 34 מצומת נירעם לצומת יד מרדכי וכביש 4 מצומת זיקים לצומת יד מרדכי נפתחו לתנועה

המועצה אזורית אשכול: "בהתאם להנחיות פיקוד העורף, הוחלט על הסרת כל ההגבלות באזורנו למעט פעילויות חינוכיות. התקהלויות ושירותים: ללא הגבלות. מקומות עבודה: ללא הגבלות חקלאות: מערבית ל-232 בתיאום עם החטיבה. פעילויות חינוכיות: אין לקיים פעילויות חינוכיות. כבישים: כל הצירים שהיו חסומים נפתחו לתנועה: כביש 232 כולו, כביש 34 מניר עם-יד מרדכי, כביש 4 זיקים-יד מרדכי. היו עירניים והיזהרו מנפלים בשטחים הפתוחים. בכל מקרה של זיהוי חפץ חשוד אין לגעת ויש לדווח לרבש״ץ הישוב. כל צוותי המועצה נערכים לקראת חזרה הדרגתית לשגרה. מידע בנושא יצא בהמשך".\

המועצה האזורית שער הנגב: "במהלך הלילה נכנסה לתוקפה הפסקת אש שככל הנראה הביאה לסיומו של מבצע 'שומר החומות'. אנו נמצאים בשעות רגישות שדורשות איזון בין החזרה לשגרה לבין ההכרח להישמר ערניים וזהירים. הנחיות התגוננות והגבלות – כל הנחיות ההתגוננות הוסרו למעט הגבלה על פעילויות חינוכיות לעד היום בשעה 18:00".

"כבישים ותנועה – צה"ל והמשטרה החלו בפתיחת צירי התנועה שהיו חסומים. במהלך השעות הקרובות ייפתחו בהדרגה כבישים 4, 34 ו – 232. בשלב זה כביש 34 נפתח לתנועה. עדכונים מסודרים ייצאו בהמשך. ייתכנו שיבושים ונזקים בדרכים כתוצאה מנפלים ו/או מעבר כלי רכב צבאיים – אנא סעו בזהירות".

"נפלים וחפצים חשודים – ייתכן שיהיו נפלים ורסיסים כתוצאה מיירוט או נפילת טילים. אנחנו מבקשים מכולם לגלות עירנות וזהירות יתרה. במקרה של חפץ חשוד יש להתרחק מהמקום ולדווח לרבש"ץ ו/או למשטרה. חינוך – בשלב זה אסורה פעילות חינוכית עד היום בשעה 18:00. החלטה על פתיחת מערכות החינוך בתחילת השבוע תימסר בהמשך היום באופן מסודר".

"12 ימי לחימה מורכבים עברו על אזורנו וכולנו תקווה שכעת יבוא השקט המיוחל לאזורנו. גם כעת מרכז החוסן, השירות הפסיכולוגי והשפ"ח זמינים עבורכם. אנו מזמינים את מי שחש צורך בסיוע רגשי לפנות לעובדות הסוציאליות ביישוב ולצח"י. ניתן גם לפנות לקו החם לסיוע רגשי של מרכז החוסן והשירות הפסיכולוגי".

ראש עיריית אשקלון תומר גלאם ל'כאן חדשות': "היינו רוצים שהחמאס יחוסל אבל אנחנו יודעים שזה לא יקרה. כעת מה שחשוב זה שאשקלון תקבל את מה שהובטח לה מהממשלה, ושפערי המיגון יחוסלו. אני הולך לדאוג שזה יקרה – ולא מעניין אותי אם זו ממשלה פריטטית או לא פריטטית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים