שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הסתיימה שביתת מעונות היום בפיקוח
בתום מו"מ
סוכם על מתווה העלאת שכר המטפלות בפעימה ראשונה שייחתם בימים הקרובים, ויפתח מו"מ קצוב בזמן על פתיחת סל המחירים בהשתתפות המדינה
שביתה במעונות היום | צילום: באדיבות המצלם

לאחר 5 ימי שביתה והפגנות סוערות בהשתתפותן של אלפי מטפלות ומשפחות: הסתיימה שביתת מעונות היום בפיקוח, בתום משא ומתן סוכם על מתווה העלאת שכר המטפלות בפעימה ראשונה שייחתם בימים הקרובים, ויפתח מו"מ קצוב בזמן על פתיחת סל המחירים בהשתתפות המדינה.

כאמור, ארגוני מעונות היום והמטפלות הגיעו להסכמה עם משרד האוצר על קידום מתווה העלאת שכר המטפלות בפעימה ראשונה שייחתם בימים הקרובים, ופתיחת במו"מ קצוב בזמן על העלאת סל המחירים בהשתתפות המדינה. המו"מ ילווה על ידי שר האוצר אביגדור ליברמן.

סוכם כי הגורמים יפנו לוועדת המחירים המשותפת למשרד האוצר וזרוע העבודה במשרד הכלכלה והתעשייה, בבקשה לביצוע בדיקת בסיס של התעריף המפוקח – בדיקה שלא נעשתה ב-10 השנים האחרונות – מתוך רצון למימוש מסקנותיה בתחילת שנת הלימודים הבאה.

במסגרת בדיקת הבסיס יבחנו כלל הטענות של הארגונים לגבי פערי תעריפים ועלויות (לרבות שכר, תקינה, עלויות רגולציה, שכירות ותפעול) שאינן נכללות בתעריף הנוכחי.

בשל העובדה כי תהליך עדכון התעריף ייארך זמן, ובשל ההבנה שחלק מהקשיים במסגרות נבעו בצל משבר הקורונה, סוכם כי האוצר והארגונים ייבחנו מתן מענה זמני שיגובש בין הצדדים בהקדם.

מארגוני מעונות היום והמטפלות נמסר: "לאחר מאבק ארוך וממושך פרצנו את התפיסה שהייתה חסומה במשך שנים רבות והובלנו את הממשלה לקבל אחריות על הגיל הרך. מלוא המשאבים יוקצו למחנכות-מטפלות . המאבק הנחוש העלה את קרנם של המטפלות שקיבלו את ההכרה לה הן ראויות. העלנו על סדר היום הציבורי והפוליטי את החשיבות החינוך לגיל הרך. אנחנו מודים לאלפי ההורים על התמיכה וההשתתפות באירוע הסולידריות הכי גדול של השנים האחרונות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים