שיתוף
תגובות
משפחה » "עובדות סוציאליות קורסות; המערכת מסואבת"
שיח ציבורי
תגובות שהגיעו ל'בחזית' בעקבות הראיון בשבוע שעבר על מצוקת העובדות הסוציאליות, מצביעות על שורה של כשלים במדיניות משרד הרווחה: "השתגעו לגמרי"
עבודה סוציאלית | צילום: Syda Productions, שאטרסטוק

סיקור משבר העובדות הסוציאליות ומצוקתן, כאן ב'בחזית לאישה', הביא להצפה של תגובות גולשים. מה שמחדד עוד יותר את קושי המשבר בין משרד הרווחה לעובדות הסוציאליות. כך למשל, הגיבה אחת המנויות, עובדת סוציאלית במקצועה, כי הכללים של הרווחה "זה טירוף הדעת", כלשונה. "עוד מעט יחייבו שגם מי שמנקה את השירותים בבניין של אגף הרווחה יהיה דווקא עובד סוציאלי. השתגעו לגמרי", הוסיפה.

לדבריה, "הם (משרד הרווחה; ש.ח.) לא מוכנים שיזיזו דף ממקום למקום – רק מי שהוא בעצמו עובד סוציאלי עם תואר. העובדות הסוציאליות קורסות מהנטל ואין אפשרות בשום אופן להקל עליהן כי הם לא מסכימים לקבל שום עזרה אפילו בהתנדבות".

כזכור, בשבוע שעבר העלנו כאן במדור את הסוגיה, כאשר בראיון ל'בחזית' אמר עובד סוציאלי חרדי, כי "אם אנשים היו יודעים מה צריך עו"ס לעשות כדי להוציא ילד מהבית, היו מדברים אחרת. שלא לדבר על כך שילדים שהוצאנו מהבית, זה בבחינת הצלת נפשות ממש. ילדים שחיו תחת משטרי דיקטטורה ואלימות מכל הסוגים. ילדים בני 5 שעברו התעללויות שאי אפשר לתאר במילים או להעלות על הכתב".

הטענה העיקרית היא שהם אינם מקבלים תנאים הולמים, כולל הגנה, ובוודאי שלא שכר הוגן לעבודתם. "אם אחרי כל אחוזי המשרה שלי, כולל כוננויות מקסימליות בחודש, אחרי לימודי תואר שני וכד', אני בקושי מרוויח עשרת אלפים שקלים, מדוע שאלך לעבוד בעבודה כה מתישה פיזית ונפשית? זהו שכר שאוכל להרוויח בעבודה משרדית קלה יותר. כאן מדובר בהצלת נפשות, בעבודה שהולכת איתנו הביתה 24 שעות, 7 ימים בשבוע. אין שקט, אין רוגע, יש איומים, יש כאן חיי אדם על חיי המאזניים. איך לא מתייחסים אל הנושא הזה בכובד ראש?", הוא אמר, ספק בכעס ספק בייאוש.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים