שיתוף
תגובות
משפט » העליון בשירות מנדלבליט: צו נגד אלדד
דרמה
צו מניעה ארעי שהוצא הבוקר לא מאפשר לשר אוחנה להאריך את כהונת מ"מ פרקליט המדינה והופך את היועמ"ש מנדלבליט לפרקליט בפועל • מ"מ הפרקליט, דן אלדד, האשים השבוע את היועמ"ש מנדלבליט בכך שהוא מתנגד למינויו בשל חקירה שפתח בעניינו
דן אלדד | צילום: דוברות משרד המשפטים

בג"צ הוציא הבוקר צו זמני המונע את הארכת כהונתו של ממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד עד להחלטה אחרת.

הצו מונע גם את מינויו של כל ממלא מקום אחר לתפקיד. ומאחר וכהונתו הזמנית של אלדד פוקעת מחר, אזי היום היה המועד האחרון שבו שר המשפטים אמיר אוחנה יכול היה להאריכה. משמעות ההחלטה של בג"ץ היא שממחר ועד לפסיקה בסוגיה אין ממלא מקום לפרקליט המדינה, וסמכויותיו יועברו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

בעתירה נטען כי ההחלטה להאריך את כהונתו של אלדד בתפקידו לוקה בחוסר סבירות קיצונית בשל התנגדותו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וציינו כי המינוי נעשה בידי שר משפטים בממשלת מעבר "חריגה בקיומה", בניגוד לעמדת היועמ"ש וחרף הביקורת העזה שזה הטיח בתפקודו של ממלא המקום.

כזכור לפני שבוע הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לנציב שירות המדינה כי קיימת מניעה משפטית להאריך את כהונתו של אלדד, שאמורה להסתיים ב-1 במאי. במכתבו תקף מנדלבליט בחריפות את אלדד. לדבריו, בעבודתו של אלדד התגלו "כשלים מקצועיים וערכיים", הוא הסתיר ממנו נושאים שטיפל בהם ופגישות שקיים עם שר המשפטים אמיר אוחנה, מסר לו דיווחים לא נכונים בעניין וקידם נושאים לא דחופים באופן תמוה.

בתגובה לדברים, טען אלדד טענות אשר עוררו סערה על כך כי היועמ"ש מבקש להדיח אותו מכיוון שהחל לבדוק מידע בעניינו, שהעביר לו עיתונאי. אלדד כתב: "לפני החג הגיעה ללשכתי פנייה מעיתונאי, העוסקת בעניינו של אביחי מנדלבליט. כדי שאוכל להשיב לפנייה ביקשתי לבחון את החומר הקיים מהעבר בנושא זה בלשכת פרקליט המדינה".

לדברי אלדד, "מהחומר עלתה לכאורה תמונה מדאיגה בכל הנוגע לטיפול בעניינו של מנדלבליט. בימים האחרונים עדכנתי את הגורמים הרלוונטיים בדבר כוונתי להעמיק חקר בנושא בטרם אשיב לפנייה. אין לי ספק באשר למניעים לבחירה בניסוח האלים והמסולף כלפיי".

כזכור, הארכת מינויו של דן אלדד כרוכה בהסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן, אשר הדיון בעתירות שהוגשו נגדו יתקיים בשבוע הבא. במקרה בו תקום ממשלה, עד המועד בו צריך להשיב לעתירה נגד הארכת מינויו של אלדד, ככל הנראה יהיה שר משפטים חדש מכחול לבן שצפוי למנות פרקליט מדינה שיהיה נוח למערכת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים