שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » העליון דחה את הדיון על שייח ג'ראח
לבקשת היועמ"ש
מנדלבליט ביקש דחייה של 14 ימים לפחות כדי לשקול את התייצבותו בתיק, וביהמ"ש קבע כי דיון חלופי יתקיים בתוך חודש. בנוסף לכך הוטל עיכוב ביצוע על הפינוי עצמו
שייח' ג'ראח | צילום: Tamar Hayardeni, ויקיפדיה

בית המשפט העליון נעתר בצהריים (ראשון) לבקשת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ודחה את הדיון בבקשת הערעור שנוגעת לפינוי תושבים ערבים מבתים בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים. ההודעה של מנדלבליט הועברה לבקשת הדרג המדיני.

בנימוק לבקשתו הסביר מנדלבליט כי מאחר שהמדינה והוא לא היו צד להליכים שהתנהלו בבית המשפט בנושא, וכדי לאפשר לו לשקול התייצבות בתיק, הוא מבקש להורות לצדדים להעביר לעיונו את כלל כתבי הטענות בהליך. מנדלבליט הוסיף שהנושא מעורר רגישויות בהיבטים נוספים ולכן הוא מבקש להגיש לבית המשפט חוות דעת מגורמי המדיניות והמקצוע הרלוונטיים.

על-פי הכרעת בית המשפט המחוזי בירושלים, המבוססת על חוק הסדרי משפט ומנהל משנת 1970, מדובר בבתים שהיו שייכים ליהודים לפני קום המדינה אשר הועזבו משם בכוח. מדובר בשמונה משפחות, אשר חלקם ברחו וחלקם אף נרצחו בפרעות. צאצאיהם פנו לבתי המשפט, ולאחר שהוכיחו חזקה על המקום הורה בית המשפט המחוזי להחזיר את הנכסים לבעליהם החוקיים.

בית המשפט דן בסוגיה כבר כמה שנים וצפוי לקבל החלטה בתקופה הקרובה, מה שהעלה את מפלס הלחץ אצל תושבי המקום שהגבירו בשבועות האחרונים את מחאותיהם. במהלך ההפגנות פרצו עימותים אלימים ביניהם לבין כוחות המשטרה, וחבר הכנסת עופר כסיף, שהגיע לחזק את ידי הפלסטינים, התעמת עם שוטר ומשקפיו נשברו.

המשפחות מתגוררות בשכונה כ-70 שנה, לאחר שברחו ב-1948 מאזורים שונים בתוך הקו הירוק. השטח שבו מתגוררות המשפחות באזור קבר שמעון הצדיק היה בבעלות ועד העדה הספרדית, כמו גם ועד העדה האשכנזית. בשנות ה-50 בנו השלטון הירדני והאו"ם את הבתים בשטח עבור פליטים פלסטינים, והבטיחו להם בעלות תמורת ויתור על תעודת הפליט וכל הזכויות הנכללות מכוחה.

ח"כ בן גביר תקף בתגובה להחלטת בית המשפט: "מערכת המשפט ואכיפת החוק התקפלה בפני טרור ואלימות תוך מתן זכות ווטו לבריונים לנהל את מדינת ישראל". עוד מסר ח"כ בן גביר: "לאורך כל השנים, היועמ"ש ואנשי מערכת המשפט מדברים על הצורך בשלטון החוק ועל כך שחייבים לקיים החלטות בית המשפט, בפינוי עמונה לא הסכימו לדחות את ההרס אף לא לדקה, אבל מסתמן שההתייחסות על אכיפת החוק וחשיבות קיום החלטות פינוי – שבמקרה שלנו נתנה- היא רק לגבי יצהר ונוער הגבעות. לצערנו כשקבוצת בריונים משייח' ג'ראח מאיימים, אז היועמ"ש מתקפל בפניהם ומבקש דחייה ובית המשפט מאשר. המסר לפורעים הוא שכל החלטה אפשר לשנות בכוח הזרוע. בושה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים