שיתוף
תגובות
משפט » עוד דיון בעליון בפריצה לניידים של יועצי רה"מ
"הטרדת עד"
לאחר שיועצי ראש הממשלה הודיעו כי יבקשו לקיים דיון מורחב בעליון, ביצוע הפריצה יושהה, והדיון הנוסף ייערך בפני הרכב של שבעה שופטים בראשות הנשיאה חיות
בית המשפט העליון | צילום: דוברות הרשות השופטת

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, קבעה היום (שלישי) כי יש לקיים דיון נוסף בפסק הדין בעניין הפריצה לטלפונים הניידים של יועצי ראש הממשלה, יונתן אוריך ועופר גולן, במסגרת החשדות להטרדת עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר.

הדיון הנוסף ייערך בפני הרכב של שבעה שופטים, שבראשם תעמוד הנשיאה אסתר חיות, תחתיה יישבו השופטים יצחק עמית, עוזי פוגלמן, ניל הנדל, ג'ורג' קרא, נועם סולברג ודפנה ברק-ארז.

אוריך וגולן יועצי ראש הממשלה הודיעו בסוף חודש ינואר כי יבקשו לקיים דיון מורחב בבית המשפט העליון בשאלה האם למשטרה יש זכות לעשות חיפוש לא חוקי בטלפונים ורק לאחר מכן להכשיר את הפעולות על ידי צו שניתן בדיעבד. לדבריהם, בקשתם תוגש "כדי להבטיח שפעולות פסולות, פליליות ופוגעניות של המשטרה, ביחס אליהם וביחס לכל אזרח בישראל לא יקבלו לעולם הכשר בדיעבד מבית המשפט".

עורכי הדין שמייצגים את אוריך וגולן, עמית חדד ונועה מילשטיין מסרו: "החלטת בית המשפט העליון מסמנת את המשקל הרב שיש לסוגייה העקרונית שעל הפרק. פרטיות המידע והפרקטיקות של המשטרה להשיג מידע ללא צו, תוך הפרה ברורה של זכויות אדם, איננו דבר שאפשר לעבור עליו בלא דיון מעמיק. אנו מברכים על החלטת העליון לקיים דיון בהרכב מורחב בסוגייה".

כזכור, יועצי ראש הממשלה זומנו לחקירה במשטרה, היות ולפי החשד, הם שלחו לאזור מגוריו של פילבר רכב עם רמקולים, והשמיעו נגדו קריאות והשמצות על כך שהפך לעד מדינה נגד ראש הממשלה בתיק 4000. במהלך החקירה נתבקשו להעביר לידי החוקרים את מכשירי הטלפון שברשותם, מבלי שהוסבר להם כי באפשרותם לסרב לבקשה וזה לא יזקף לחובתם. חוקרי המשטרה חדרו לטלפונים הניידים של היועצים ופנו בדיעבד לקבלת אישור מבית המשפט בבקשה שינתן צו חדירה למכשירי הטלפון. בקשתם נתקבלה, וזאת בהסתמך על 'חומר סודי' שהובא לעיונו של בית המשפט.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים