שיתוף
תגובות
כלכלה » הייטק וטכנולוגיה » סייבר » הפצחנים לא מעוניינים בכסף אלא בגרימת נזק
הערכה
אמש הציבו הפורצים אולטימטום נוסף ולפיו אם עד השעה 09:00 הבוקר 'שירביט' לא תגיע עמם להסכם המידע יימכר לגורם שלישי • הערכה: שרת הדואר בחברה לא עודכן זמן רב
ביטקוין | צילום: Wit Olszewski, שאטרסטוק

ההאקרים שפרצו לחברת הביטוח 'שירביט' והחלו בהדלפת מסמכים לרשת לאחר שדרישות הכופר שלהם לא נענו, הצהירו הלילה בהודעה נוספת מטעמם כי אם הבוקר עד השעה 09:00 דרישותיהם לא תענינה וחברת הביטוח לא תגיע עמם להסכם, הרי שיחלו לסחור עם המידע אל מול גורם שלישי המעוניין לשלם עבור רכישת המידע.

במערך הסייבר הלאומי הזהירו אמש מפני תקיפות דומות לזו שעוברת חברת 'שירביט'. במערך הסייבר ממליצים לאותם לקוחות שתעודות שלהם כמו ת.ז או רישיון נהיגה דלפו לרשת – להנפיק במהירות תעודה חדשה, שכן צילומי התעודות עלולים לשמש נוכלים לגניבת זהות ברשת.

יצוין, כי ביממה האחרונה הפיצו הפורצים התכתבויות טלגרם של אנשים שלדבריהם מתעניינים במידע ורוצים לרכוש אותו, במטרה להפעיל לחץ על חברת הביטוח.

כתב הספורט והטכנולוגיה של 'חדשות 13' טל שורר מציג הבוקר הערכה ולפיה עולה החשש בחברה כי מקור הפריצה היא חשבונו של עובד לשעבר שנותר פעיל. עוד העריך, כי "כשהאקרים גונבים כמות מידע כזו, זה לא כמו לגנוב כספת אלא ספינה מלאה בקונטיינרים". את הדברים אמר בראיון ל-103FM.

בהמשך הצטרף לשיחה ד"ר הראל מנשרי, ממקימי מערך הסייבר של השב"כ, שהעריך כי לא מדובר בצעד של נקמה שנעשה על ידי עובד ממורמר. הוא הסביר, כי "זו תיבת מייל של אדם שפרש מהחברה ב-2015, ונוצלה. שרת דואר של החברה לא עודכן מבחינת אבטחה כבר זמן רב, ושרת נוסף הקשור לאבטחה גם הוא לא עודכן, ולשניהם יש פגיעות".

ד"ר מנשרי הוסיף, כי החברה לא עובדת לבד אלא מגובה בגורמים מדיניים המסייעים לה, ואם היא החליטה שלא לשלם, הרי שיש כאן הגעה למסקנה שאין טעם לעשות זאת: "יש כאן גורם שלא הייתה לו כוונה לקבל כסף ולהחזיר את המידע. הוא אצלו והוא כבר עושה בו שימוש. הייתה לו כוונה לגרום נזק תודעתי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים