שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "העשרת האורניום – תשובה לטרור של ישראל"
רוחאני
נשיא איראן התייחס לתקיפה על המתקן בנתנז: "מה שעשיתם היה טרור גרעיני" • "חבר פרלמנט איראני: הפיצוץ בנתנז הרס את מרבית מתקני ההעשרה במתחם
תגיות:
נשיא איראן חסן רוחאני | צילום: vasilis asvestas, שאטרסטוק

נשיא איראן חסן רוחאני אמר היום (רביעי) כי ההחלטה של טהרן להעשיר אורניום ל-60% אחרי הפגיעה במתקן בנתנז היא "תשובה לרשעות" של מי שחיבל באתר האסטרטגי. חבר הפרלמנט האיראני עלי רזא זאקאני אמר היום (רביעי) כי הפיצוץ שאירע בכור הגרעיני הרס את מרבית מתקני ההעשרה במתחם.

דבריו של רוחאני, שנאמרו במהלך ישיבת קבינט, צוטטו על ידי סוכנות הידיעות האיראנית טאסנים. "כמו שאתם רואים היום, קיבלנו החלטה לעשות שימוש בסרכזות מדגם ir-6 על מנת להעשיר אורניום לרמה של 60 אחוזים. מדובר בתגובה למעשים הנפשעים של אויבנו, ועדות לכך שהם לא יכולים לזמום נגד איראן ולבצע מתקפות לכיוונה ללא תגובה".

איראן טוענת שהפיצוץ בנתנז הוא תוצאה של פעולת חבלה ישראלית, במטרה להחליש את כוחה בשיחות בווינה. "רציתם שהידיים שלנו יהיו ריקות בזמן השיחות – אבל הן מלאות. העשרה לרמה של 60% זו התשובה שלנו לרשעות שלכם", אמר רוחאני במסר לישראל. הוא הוסיף שחקירת הפיצוץ באתר בנתנז טרם הסתיימה, אך נראה שמדובר ב"פשע ציוני".

רוחאני הוסיף כי ארצות הברית צריכה לשוב ולקיים את תנאי הסכם הגרעין, כפי שנחתם ב-2015, והדגיש כי איראן מחויבת להגיע להסכמות בשיחות בווינה, שאמורות להתחדש מחר. "קטענו את שתי הידיים שלכם – אחת עם צנטריפוגות IR-6, והשנייה עם העשרה לרמה של 60%. מה שעשיתם היה טרור גרעיני. מה שאנחנו עושים זה חוקי".

ראש המטה הנשיאותי של איראן, מחמוד ואזי, התייחס לתקיפה ואמר כי ישראל היא האחראית לחבלה במתקן הגרעיני של איראן ביום ראשון האחרון. ואזי חזר על התגובה האיראנית בדמות התקנת צנטריפוגות חדשות, שיחליפו את אלו שנפגעו בהתקפה, והדגיש כי יגבירו את קצב העשרת האורניום לרמה של 60%.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים