שיתוף
תגובות
משפט » סכום הפיצוי בתביעה על גזענות יוכפל
"ללא הוכחת נזק"
שר המשפטים גדעון סער: "בגזענות יש לטפל במלוא החומרה. הכפלת הפיצויים תעודד נפגעי גזענות לממש את זכותם בבית המשפט"
משפט | צילום: photobyphotoboy, שאטרסטוק

היום (ראשון) אישרה ועדת השרים לחקיקה הצעת חוק משותפת של שר המשפטים גדעון סער ושרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה. על פי ההצעה יוכפל סכום הפיצויים שבתי המשפט יוכלו לפסוק ויגיע לסכום של עד 100,000 ש"ח ללא צורך בהוכחת נזק בגין תביעות בטענה לגזענות ואפליה.

חוק איסור הפליה קובע כי מי שעיסוקו בהספקת מוצר או שירות ציבורי או בהפעלת מקום ציבורי, לא יפלה בהספקת המוצר או השירות הציבורי, במתן הכניסה למקום הציבורי או במתן שירות במקום הציבורי, מחמת גזע, דת או קבוצה דתית, לאום, ארץ מוצא, השקפה, השתייכות מפלגתית, גיל, מעמד אישי ועוד.

מנתונים שהובאו בפני משרד המשפטים עולה כי קיימת תת אכיפה בנוגע לאיסור ההפליה הקבוע בחוק. במסגרת זו נמצא כי נפגעים רבים מאפליה בוחרים שלא לנקוט בהליכים אזרחיים. הכפלת סכום הפיצוי אותו מוסמך בית המשפט לפסוק בלא הוכחת נזק, מיועדת לעודד נפגעי עבירת אפליה לפתוח בהליכים פליליים ולעמוד על זכותם לפיצויים.

שר המשפטים גדעון סער: "בגזענות יש לטפל במלוא החומרה. הכפלת הפיצויים תעודד נפגעי גזענות לממש את זכותם בבית המשפט, ותיתן לבית המשפט כלים משמעותיים יותר ליצירת הרתעה".

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה: "מודה לשר המשפטים על קידום הצעת החוק, יחד בממשלה אנו נחושים להאבק בגזענות ואפליה. התיקון אותו אנו מעבירים היום (אותו הנחתי על שולחן הכנסת ב-2014) חיוני למאבק באפליה, אנו שומעים כל הזמן על עוד ועוד מקרים של אפליה בגין צבע עור, מגדר, דת ועוד וזו תופעה שחייבים לעקור מהשורש. התיקון היום הוא עוד צעד בסל ההתמודדיות עם התופעה ויעודד אנשים שחוו אפליה לתבוע ולקבל פיצויים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים