שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הפסל כבר הוצב, ברביעי יושבע הרצוג
"יחי, יחי, יחי"
השבעת הנשיא בכנסת: 7 מתחמי אירועים, 3 תרועות כבוד, 2 תוקעי שופרות, 120 ח"כים שיריעו "יחי, יחי, יחי". פסלו של ריבלין הוצב בשדרת פסלי הנשיאים שבבית הנשיא
הפסל של ריבלין | צילום: חיים צח / לע"מ

במשכן הכנסת נשלמות ההכנות לקראת אירועי הצהרת האמונים של הנשיא ה-11, יצחק הרצוג, אשר יתקיימו ביום רביעי הקרוב. לקראת השעה 17:00, כחצי שעה מפתיחת הישיבה המיוחדת של מליאת הכנסת, יזמין יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, את הנשיא הנבחר, יצחק הרצוג, להניח את ידו על התנ"ך ולהצהיר אמונים. בתום ההצהרה, יתקעו שני רבנים מהרבנות הצבאית בשופרות, יו"ר הכנסת יקרא: "יחי נשיא מדינת ישראל", וחברי הכנסת והקהל הרב ביציעים ישיבו: "יחי, יחי, יחי".

הנשיא הנבחר יצחק הרצוג והנשיא היוצא ראובן ריבלין יישבו לצדי יו"ר הכנסת. היושב ראש ינאם, אחריו הנשיא היוצא יישא דברי פרידה ואז ידבר הנשיא הנבחר. מקהלת הילדים "מורן" תשיר את השיר "חלומות" ותחתום את הישיבה בשירת "התקווה". היום החגיגי ייפתח בשעות הבוקר בחלוקת פרחים לבנים עשויי משי לחברי הכנסת, לענידה על דש בגדיהם.

בשעה 16:00, יגיע הנשיא הנבחר לרחבת וייל בכנסת, מלווה בשיירת אופנועים ופרשים. יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי, מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ, מנכ"ל הכנסת גיל סגל, קצין הכנסת ניצב יוסי גריף וראש אגף טקסים ואירועים, ליאת שמעוני-קוניצקי, יקבלו את פניו ומשני צדי השטיח האדום ינופפו בדגלים ויריעו לו קבוצות בני נוער, אשר בחר הרצוג לשתף באירועי ההשבעה: חברי פרויקט "פותחים עתיד" של הסוכנות היהודית שמטרתו לסייע לילדים בפיתוח דימוי עצמי חיובי להגיע להישגים בלימודים ולנהל חיים עצמאיים כבוגרים, וכן ילדות וילדים שעלו זה לא מכבר לישראל מכל רחבי תבל.

עם הגעת הנשיא הנבחר, משמרי הכבוד של משמר הכנסת ושל צה"ל ידגלו את נשקם ותרועות חצוצרה יישמעו. 45 נגני תזמורת צה"ל ינגנו את "התקווה". הנשיא הנבחר הרצוג יסקור את משמרי הכבוד, ויונפו נס הנשיא ונס יו"ר הכנסת לצד דגלי הלאום. טקס קבלת הפנים ייחתם בהנחת זרים לרגלי הגלעד לזכר מערכות ישראל.

בשעה 16:30 תתקיים הישיבה המיוחדת להצהרת האמונים של נשיא המדינה הנבחר בפני הכנסת, ולאחריה: טקס הרמת כוסית לכבוד הנשיא הרצוג בטרקלין שאגאל במשכן, במהלכו יעניק יו"ר הכנסת ח"כ לוי לנשיא הרצוג את מדליית "המלך דוד" של האומן מארק שאגאל. יו"ר הכנסת יעניק גם לנשיא המדינה היוצא, ראובן ריבלין, שי הוקרה: תמונה של משכן הכנסת עשוי חוטי תיל, מעשה ידי האומן נועם ליפשיץ. במהלך הטקס ישיר הזמר קובי אפללו את השירים "תפילה" ו"מכתב לאחי" בליווי גיטרה ופסנתר. בסופו, יוזמנו האורחים ללחוץ את ידו של הנשיא בטרקלין המזרחי של המשכן ולברך אותו.

בשעה 19:30 בערך צפויים נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל לעזוב את משכן הכנסת, כשהם צועדים על שטיח אדום, אשר משני צדיו מסדר משמר הכנסת.

בתוך כך, פסלו של נשיא המדינה העשירי, ראובן ריבלין, הוצב בשדרת הנשיאים שבגינת בית הנשיא עם סיום כהונתו הצפוי השבוע. הפסל, יצירתה של האמנית סיגלית לנדאו, אמנית בין–תחומית היוצרת במיצב, וידיאו, צילום ופיסול, עשוי ברונזה ונוצר באמצעות תבנית שעווה שלתוכה נוצקה המתכת. ב–1994 סיימה סיגלית לימודי תואר ראשון בבצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים.

בלוחית המוטבעת על עמוד השיש עליו ניצב הפסל, נכתב ציטוט מדברי הנשיא: "בבית אבא ואמא נשמתי את הרוח האנושית. ינקתי את המסורת היהודית, את ההדר והתגר הז'בוטינסקאי, אך מעל הכל למדתי להקשיב. למדתי לכבד את אמונתו של האחר, ולמדתי להכיר בכאבו. בבית למדתי שבלי היכולת להקשיב – נמנעת היכולת ללמוד, ובלי היכולת ללמוד – נמנעת האפשרות לתקן".

הנשיא הודה לסיגלית על היצירה ואמר: "סיגלית לנדאו היא אמנית מיוחדת במינה, בעלת שם עולמי. נחמה תיארה באוזניי לפרטים את עבודותיה, למשל את מיצג האבטיחים בים המלח, או את שמלת הכלה, אף היא עשויה מלח, שהוצגה במגדל דוד. אני יכול רק להתגאות שזכיתי שפרצופי עוצב ונבנה בידיה. תודה לך סיגלית שהיית כה עדינה, אדיבה ומלאת הומור בתהליך היצירה".

מדבריה של סיגלית לנדאו: "במהלך השנה האחרונה שמחתי להיות פסלת שהיא כמו בעלת מלאכה אשר מקבלת הזמנה רשמית – ללכוד בחומר את אישיותו של אדם. להנציח את תווי הפנים של כבוד הנשיא ראובן ריבלין, דיוקן שמטרתו הצבה ממלכתית." סיגלית סיפרה על תהליך היצירה ואמרה: "בראשית הדרך ערכנו מפגש בבית הנשיא בו רשמתי וצילמתי עם שותפי, יותם פרום, את פניו וכתפיו של הנשיא מהרבה נקודות מבט וזווית. לאחר מכן, מצוידת ברישומים ובצילומים שהדפסנו, כהרגלי, פניתי לשולחן הריתוך. שם אני מתחילה את כל הפסלים שלי. בעזרת תבנית ראשונה עברתי לפסל את הדיוקן ביתר פירוט בשעווה ואחרי לא מעט זמן עבודה – עלינו לירושלים כדי לבחון את התוצאה בהקשר של הגן. נהניתי להכיר מקרוב את הנשיא וצוותו. נהניתי מהתהליך המאתגר. אני פסלת אקספרסיבית ללא ניסיון רב בפיסול של דיוקנאות, אבל מבלי לוותר את השפה הפיסולית שלי יצרתי דיוקן שיש בו במשהו משמחת החיים ואישיותו הקורנת והמלבבת של כבוד הנשיא היוצא מר ראובן (רובי) ריבלין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים