שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הפערים בפנסילבניה ואריזונה – על חודו של קול
דרמה מורטת עצבים
ביהמ"ש בפנסילבניה פסק לטובת טראמפ, התיר הצבת משקיפים בקלפיות והורה כי מעטפות שהגיעו באמצעות הדואר עם פרטי זיהוי חסרים, לא יספרו כעת במנין הקולות הכשרים
טראמפ V.S ביידן | צילום: Yalcin Sonat, שאטרסטוק

גם הלילה נמשכה בארצות הברית ספירת קולות המתמודדים בבחירות לנשיאות במדינות ג'ורג'יה, אריזונה ופנסילבניה, כאשר הפערים הניכרים בהם הוביל הנשיא טראמפ בתחילת הדרך ממשיכים להצטמצם לטובת ג'ו ביידן.

בפנסילבניה, שם הוביל הנשיא טראמפ בלמעלה מחצי מיליון קולות הצטמצם הפער ועומד על 36,000 קולות בלבד. באריזונה, עם ספירת 90% מהקולות במדינה, נראה כי טראמפ הצליח לצמצם את הפער מול ביידן ל-46 אלף קולות בלבד ואילו בג'ורג'יה בתום ספירת 99% מהקולות, טראמפ מוביל בפחות מ-2,000 קולות בלבד.

נראה כי אלו שלושת המדינות אליהן נשואת עיני האומה האמריקנית והעולם כולו בשעות אלו. בפנסילבניה תמשך ספירת הקולות ותסתיים בשעות הבוקר, כאשר במטה טראמפ שיגרו מחאה בענין ואמרו כי מתנהלים דברים הזויים מצד הדמוקרטים.

מזכירת המדינה של פנסילבניה, קאתי בוקבאר, אמרה הלילה במסיבת עיתונאים כי "ייקח זמן עד שנכריז על המנצח בפנסילבניה". לדבריה, "נותרו עדיין מאות אלפי קולות לספור והם ייספרו רק במהלך יום שישי".

בתוך כך, הלילה פסק בית המשפט בפנסילבניה לטובת טראמפ והתיר כניסת משקיפים להליך ספירת הקולות בניגוד לחוקת המדינה. יצוין, כי בעוד קמפיין טראמפ דרש כניסתם של 25 משקיפים, פסק השופט כי לכל צד יותר להציב 30 משקיפים שיעמדו במרחק 2 מטרים בהתאם לריחוק החברתי המקובל בעידן הקורונה.

עוד פסק בית המשפט, כי מעטפות שהגיעו באמצעות הדואר עם פרטי זיהוי חסרים, יופרדו ולא יספרו לעת עתה במנין הקולות הכשרים. זאת, לאחר שמזכיר ועדת קלפי בפנסילבניה התיר לדרוש ממצביעים הוכחות זהות שנשמטו ככל הנראה ממעטפות ההצבעה גם יממה לאחר הבחירות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים