שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » הפצועים מאשקלון מתארים את רגעי האימה
מטח הרקטות
תושבת העיר: "התקרה קרסה, ראיתי את בעלי זוחל וכולו דם" • פצוע שחזר לפני שבועיים ממילואים: "גם אם יהיה צו 8, אני כבר לא אלך" • מד"א: "נמצאים בכוננות גבוהה"
בית שנפגע באשקלון | צילום: אלדד עובדיה

תושבת אשקלון שבעלה וילדיה נפצעו היום (שלישי) בשעות הבוקר מפגיעה ישירה של רקטה בביתם, תיארה את רגעי האימה. "התקרה קרסה, ראיתי את בעלי זוחל וכולו דם", סיפרה. לדבריה, השעה "הייתה שש בבוקר, הייתה אזעקה והשכבנו במסדרון את הילדים על מזרונים. יצאתי מחדר השינה ובעלי לא הספיק, היו הרבה פיצוצים".

היא תיארה כי בעלה זעק לעזרה אך "לא יכולתי להגיע אליו כי התקרה נפלה. אז הוא זחל למסדרון וכולו היה מכוסה בדם". צוות מד"א העניק טיפול רפואי למשפחה ופינה אותם לבית החולים ברזילי בעיר.

בעלה שנפצע באורח בינוני סיפר יותר מאוחר על הרגעים המלחיצים. "היו אזעקות כל הלילה. בחמש בבוקר עוד פעם הייתה אזעקה, והטיל נכנס לחדר של הילד. מזל שהוא לא ישן שם כי בדיוק הוצאתי אותו. אני כנראה לא הספקתי – ומצאתי את עצמי על הרצפה מכוסה רסיסים", אמר הפצוע לחדשות 13.

אדוארד ויינשטוק, שחזר לפני שבועיים ממילואים, ונפצע הבוקר באורח בינוני מפגיעה ישירה בביתו באשקלון, אמר כי "גם אם יהיה צו שמונה, אני כבר לא אלך". הוא תיאר את רגעי האימה ממיטת האשפוז בבית החולים סורוקה: "היו אזעקות כל הלילה, ובחמש בבוקר כשהייתה אזעקה נכנסתי לחדר של הילד. מזל שלא ישנתי. כנראה שלא הספקתי, אני לא כל כך זוכר איפה זה נפל – אבל מצאתי את עצמי על הרצפה מכוסה ברסיסים".

גם אשתו ושני ילדיו של ויינשטוק פונו לבית החולים ברזילי במצב קל. הראייה שלו מטושטשת והוא ככל הנראה סובל משבר בכתפו. "אני מצפה שייכנסו בהם. מהאוויר, בארטילריה, מה שצריך. שלא יחשבו לירות. צריך שהם יפחדו וידעו שאנחנו נגיב בעוצמה", אמר ויינשטוק.

פראמדיק מד"א ישראל לוגסי סיפר כי הפצועים נפגעו משברי זכוכיות שהתנפצו, וכי הצוות הוציא אותם "לאמבולנסים ולניידות לטיפול נמרץ, הענקנו להם טיפול רפואי שכלל חבישת ועצירת דימומים ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם יציב".

פרמדיק מד"א איתן לסרי, שהוזעק לטפל בפצועים במטח באשקלון, סיפר גם הוא על הבוקר המתוח בעיר: "אנחנו נמצאים בכוננות גבוהה מאוד בגזרת הדרום. מיד כששמענו האזעקה בעיר נכנסנו למרחב המוגן בתחנה, וכאשר הגיעו הדיווחים על נפילות – יצאנו למקום בניידות טיפול נמרץ ובאמבולנסים".

"טיפלנו בפצוע שנפגע באורח קל בגפיים מרסיסי זכוכיות ובכמה נפגעי חרדה כשמקביל נשמעו אזעקות נוספות. נשכבנו על הרצפה כדי להגן על עצמנו ועל הפצועים, וברגע שהתאפשר פינינו אותם לבית החולים".

"אני המשכתי לזירה נוספת, שם לשמחתי לא היו נפגעים כלל. כעבור דקות אחדות שמענו עוד אזעקה ונסענו במהירות לזירה שלישית, שם טיפלנו באישה שנפגעה באורח קל מרסיסי זכוכיות של רכב שהתנפצו ובכמה נפגעי חרדה. אנחנו קוראים לציבור להישמע להנחיות מצילות החיים של פיקוד העורף בנוגע למרחבים המוגנים. אנו ערוכים להעניק טיפול רפואי במידת הצורך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים