שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הפרופ' שקרא לחרם, יקבל את פרס ישראל
בג"צ החליט
לאחר הסערה סביב מתן פרס ישראל לפרופ' עודד גולדרייך, בית המשפט העליון הורה לשרת החינוך להעניק לפרופ' גולדרייך את פרס ישראל
פסק דין - בית משפט | צילום: PaeGAG, שאטרסטוק

לאחר הסערה סביב מתן פרס ישראל לפרופ' עודד גולדרייך, בית המשפט העליון הורה לשרת החינוך להעניק לפרופ' גולדרייך את פרס ישראל. ההחלטה לא להעניק לפרופ' את הפרס נובעת מחתימתו על עצומה הקוראת להחרים את אוניברסיטת אריאל.

כזכור, שר החינוך לשעבר יואב גלנט, קבע כי הפרס לא יוענק לפרופסור גולדרייך, למרות החלטת הוועדה הבוחרת. בג"ץ ביטל את החלטתו של גלנט, אך לאחר חילופי הממשלות קבע בג"ץ כי השרה החדשה תצטרך להכריע בפרשה. אך למרות החלטת השרה, בג"צ החליט בניגוד לעמדתה.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון: "בג"צ יכל להכריע כשהנושא הגיע לפתחו, אך מרגע שבחר להעביר את ההכרעה אליי היה נכון שיכבד אותה. אדם שקורא לחרם על מוסד אקדמי ישראלי לא ראוי לפרס ממלכתי ממדינת ישראל, יהיו הישגיו אשר יהיו ויהיו דעותיו הפוליטיות אשר יהיו. צר לי על החלטת בג"צ אך אכבד אותה".

שר הבריאות ניצן הורוביץ כתב: "בג"צ פסל את סתימת הפיות. פרופ' עודד גולדרייך, מדען בעל שם עולמי, יקבל את פרס ישראל, כפי שהחליטה ועדת הפרס. ברכות לזוכה, שאירחנו אשתקד בכנסת, וכבוד למדע הישראלי".

ח"כ שמחה רוטמן הגיב על ההחלטה של בג"צ: "בית משפט שתומך בחרם על המדינה שמשלמת את משכורות שופטיו, סך הכל הגיוני".

יו"ר מפלגת נעם, ח"כ אבי מעוז: "היום הוכח שוב שבג"ץ נטל על עצמו את איצטלת הכל יכול – השופט, המבצע והמחוקק. לדבר הזה צריך לשים סוף. אי אפשר להתעלם מהעובדה שרוב ככל החלטות הבג"ץ נוטות לעבר השמאל הפרוגרסיבי, הפוסט ציוני והאנטי יהודי. בעז"ה כשהמחנה היהודי, לאומי וציוני שלנו יחזור לשלטון נשנה את הדבר מן היסוד".

חבר הכנסת אופיר כץ על תגובת שאשא ביטון לבג"צ: "כמה חבל שדחיתם את הצעת החוק שלי למניעת הענקת פרס למי שקורא לחרם על מדינת ישראל. לא רציתם להכעיס את מרצ? עכשיו תתמודדו. אם המילים שלך הן לא רק לציוץ, אני מעלה את החוק להצבעה בתחילת המושב. מצפה לתמיכה".

אלון שוורצר, ראש אגף מחקר ומדיניות בתנועת אם תרצו: "יום שחור לציונות ויום שחור לבית המשפט העליון. אי אפשר לנצח במאבק נגד תנועת הbds, כאשר בתוך מדינת ישראל שופטי בג"ץ נותנים רוח גבית למחרימי ישראל. אחר כך הם עוד מתפלאים על אובדן האמון הציבורי. אם פרס ישראל מגיע למי שמחרים את ישראל, עדיף כבר לבטל אותו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים