שיתוף
תגובות
משפט » הפרקליטות דורשת את התייצבות רה"מ
משפט נתניהו
נתניהו ביקש פטור מדיונים בעדות אילן ישועה, אך לא מהנאום של ליאת בן ארי. הפרקליטות משאירה לשיקול בית המשפט את נוכחותו בעדות עצמה
ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט | צילום: רובי קסטרו - פול

הפרקליטות ביקשה היום (חמישי) מבית המשפט לחייב את ראש הממשלה בנימין נתניהו להגיע לדיון במשפטו ביום שני, בו יישמע נאום הפתיחה של התובעת ליאת בן ארי. בתגובה שהגישה פרקליטות מיסוי וכלכלה לבית המשפט המחוזי בירושלים נכתב כי בנאום זה תתייחס התובעת "לכל האישומים בתיק, לאופן בו היא תבקש להוכיחם ולהליך הצפוי".

ראש הממשלה נתניהו הבהיר כי לא ביקש פטור מנוכחות בנאום הפתיחה של התביעה שיתקיים ביום שני, אלא מעדותו של אילן ישועה שצפויה להתקיים בדיונים שלאחר מכן. הפרקליטות מסרה כי באשר לשאלת נוכחותו בעדותו של ישועה, תשאיר את ההחלטה לשיקול בית המשפט, שיכריע בסוגיה בקרוב.

הפרקליטות מסרה הבוקר לבית המשפט כי "המאשימה סבורה כי יש טעם ממשי לנוכחותו של הנאשם בנאום הפתיחה, שהינו מעמד הפתיחה של פרשת התביעה כולה, הן בהיבט של משמע הדברים על ידי הנאשם באופן בלתי אמצעי, והן בהיבט של מראית פני הצדק".

עם זאת, בפרקליטות ציינו כי ישנו ערך ציבורי לנוכחות של נתניהו במשפטו, וביקשו כי אם בית המשפט אכן יפטור את נתניהו מהתייצבות, הוא ידרוש ממנו להבהיר שהבין את המשמעויות של הדבר, "לרבות אי העלאת טענות בהמשך הנובעות מהיעדרותו, וכי לא יתבקשו דחיות דיונים בשל אי התייצבותו".

בפרקליטות סבורים כי בעניינו של נתניהו, לנוכחותו במשפט יש ערך ציבורי, וכן יש משמעות מבחינת האינטרס הציבורי בדבר קיום דיון משפטי הוגן ושמירה על אמון הציבור. כמו כן, הם טוענים כי אומנם ראש הממשלה צימצם את בקשת היעדרותו לעדותו של ישועה בלבד, אך מדובר בכמה דיונים שיימשכו כמה שבועות, כך שהיעדרותו עלולה לגרום לניתוק בינו לבין המשפט.

מוקדם יותר היום סנגורו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד מיכה פטמן, התייחס לבקשתו שלא להגיע לדיונים הקרובים במשפטו: "לראש הממשלה אין מה לעשות במהלך רוב המשפט הזה באולם. הוא לא מכיר ולא פגש את רוב העדים".

עו"ד אילן בומבך מבכירי עורכי הדין בישראל, ומומחה למשפט מנהלי ועבירות צווארון לבן, הוסיף כי עמדת הפרקליטות תמוהה ונתניהו זכאי להעדר ממשפטו: "בהתאם לסעיף 128 לחוק סדר הדין הפלילי, ניתן לדון נאשם שלא בפניו אם ביקש זאת והוא מיוצג על ידי סנגור וביהמ״ש סבור שלא יהיה בכך עיוות דין לנאשם. נוכחות של נאשם היא פריבילגיה והוא רשאי לוותר עליה. על אחת כמה וכמה כשהוא עסוק במיוחד".

כזכור, אמש הודיעו פרקליטי ראש הממשלה כי יבקשו לפטור אותו מנוכחות בעדויות של מנכ"ל "וואלה!" לשעבר בבית המשפט. עורכי דינו של רה"מ מסרו כי "מכיוון שלראש הממשלה לא היה קשר עם אילן ישועה, וממילא נוכחותו אינה תורמת לדיון בשום צורה, פרקליטי ראש ראש הממשלה יבקשו לפטור אותו מהשתתפות בחקירותיו של ישועה. זו בקשה מקובלת בתיקים בהיקפים דומים". שלב ההוכחות במשפט ייפתח ביום שני הקרוב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים