שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הפרקליטות סגרה את התיק נגד מיקי זוהר
"ירדו מהעץ"
פרקליטות המדינה החליטה לסגור את תיק החקירה נגד זוהר מהליכוד, בעילה משולבת של "חוסר ראיות" ו"מכלול נסיבות העניין אינו מצדיק העמדה לדין"
מיקי זוהר | צילום: אתר הכנסת

ממלא-מקום פרקליט המדינה, עמית איסמן, החליט לאמץ את המלצת פרקליטת מחוז מרכז (פלילי), רחל אבישר, ואת המלצות המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים), נורית ליטמן, והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט ציבורי-חוקתי), רז נזרי, לסגור את תיק החקירה נגד ח"כ מכלוף מיקי זוהר, וזאת בעילה משולבת של "חוסר ראיות" ו"מכלול נסיבות העניין אינו מצדיק העמדה לדין".

ח"כ זוהר נחקר באזהרה, לאחר שבראיון ברדיו התבטא באופן שהעלה לטענת הפרקליטות חשד סביר לעבירה של סחיטה באיומים כלפי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

מהפרקליטות נמסר כי "לאחר בחינת חומר הראיות ודיון עם כלל הגורמים הרלוונטיים, החליט ממלא-מקום פרקליט המדינה, כאמור, על סגירת התיק. בהחלטתו צוין, כי בחומר הראיות קיים קושי להוכיח את היסוד הנפשי בעבירה, כלומר שחבר הכנסת זוהר איים על היועמ"ש במטרה לגרום לו להתפטר ולבטל את כתבי האישום נגד ראש הממשלה. עוד צוין בהחלטה, כי עולה ספק אם דבריו של חבר הכנסת זוהר כוונו אל היועמ"ש עצמו, למען ישמע ויעשה, או שמא כוונו אל קהל בוחריו ושומעיו, לצרכים פוליטיים דווקא".

"נוסף על כך, הפרקליטות בחנה את האפשרות כי דבריו של חבר הכנסת זוהר מצדיקים נקיטת הליך פלילי נגדו בעבירה של איומים, אך בתום הבחינה הוחלט לסגור התיק גם בגין עבירה זו".

"כן צוין בהחלטה, כי אף אם התבטאותו של חבר הכנסת כלפי היועץ המשפטי לממשלה הייתה מגבשת סיכוי סביר להרשעה בעבירה של סחיטה באיומים, הרי שלאחר בחינה קפדנית של דבריו, ובכלל זה דברים שאמר בחקירתו וכלל דבריו בריאיון, הוא הגיע למסקנה כי בסופו של יום, קרוב לוודאי שדברי חבר הכנסת חוסים תחת חסינות חברי כנסת".

לסיום הדגיש מ"מ פרקליט המדינה, כי "אין בהכרעה זו כדי להקל ראש במשמעות הציבורית של הדברים, אלא שאין מקום להמשך הטיפול בעניין בכלי המשפט הפלילי".

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר כתב בתגובה בפייסבוק כי "תיק החקירה נגדי נסגר, אך אין בי שום תחושת שמחה או הקלה. לא היה בחקירה הזו כלום מלבד ניסיון נוסף של הפרקליטות להרתיע אותנו, נבחרי הציבור, באמצעות חקירת השתקה. החקירה שנפתחה נגדי היתה רגע של שפל גדול בכל קנה מידה דמוקרטי, רגע שיכתים לנצח את הפרקליטות ואת העומדים בראשה לאור התנהלותם כלפיי נבחרי ציבור בכלל ונבחרים מהימין בפרט".

"מבחינה אישית, זה היה רגע מאוד עצוב בשבילי. לאורך כל חיי עשיתי כל שביכולתי כדי ללכת אך ורק בדרך הישר, שמרתי על עצמי כנבחר ציבור כבר קרוב ל 15 שנה וברוך ה׳ מעולם לא דבק בי רבב. על אף העובדה שמעולם לא עברתי עבירה פלילית, פתאום מצאתי את עצמי, בפעם הראשונה בחיי, נחקר במשטרה בחקירה הזויה על ראיון רדיו בו השתתפתי במסגרת עבודתי כחבר כנסת. לא משנה מהו תוכן החקירה, בסופו של יום מדובר באירוע קשה מאוד לכל אדם, לו ולמשפחתו, על אחת כמה וכמה כשזה קורה על לא עוול בכפו".

"בחודשים שחלפו מאז שחקרו אותי, קיבלתי אינספור תגובות מכל קצוות הקשת הפוליטית, התגובות הללו העידו שכולם הבחינו שזו היתה חקירה מסוכנת שאין לה שום מקום במשטר דמוקרטי. גם אם חלק מהשמאל בחר שלא להגיב לחקירה שלי באופן פומבי, האמינו לי שרבים מהם הגיעו אליי במסדרונות הכנסת ותהו עד לאן זה עוד יכול להתדרדר מבחינת הפרקליטות. כולם היו תמימי דעים. הדמוקרטיה שלנו לא תוכל לסבול מצב בו נבחרי הציבור יחששו מלעשות את עבודתם נאמנה בהתאם לאמונה ולאידיאולוגיה בה הם מאמינים".

"ירידת האמון הציבורי במערכת המשפט, נובעת בעיקרה בשל התנהלות כוחנית ונטולת שיקול דעת אובייקטיבי של הפרקליטות, בלא מעט מקרים זה נראה שרוב ההחלטות שמתקבלות שם נועדו לפגוע ביכולת שלנו להמשיך ולהנהיג את אזרחי ישראל. אני מאוד מקווה שבפרקליטות יפנימו את מה שהציבור הבין מזמן – הם פשוט חייבים לשנות את הגישה ובהקדם".

"אני לא בטוח שעצם החלטתם לרדת מהעץ ולסגור את תיק החקירה המוזר הזה, תעזור להשבת אמון הציבור במערכת, טוב היה לולא נפתח מלכתחילה. על מנת להשיב את אמון הציבור במערכת המשפט, נדרש תיקון עמוק ושורשי. מחובתנו, נבחרי הציבור, לפעול לשם כך כדי לחזק את אמון העם בדמוקרטיה הישראלית".

"אני מבקש להודות לבורא עולם, למשפחתי היקרה ולחבריי הקרובים שתמיד עומדים לצידי ברגעים קשים.
תודה לחבריי מהליכוד ולחברי הכנסת הרבים משאר סיעות הבית על שחיזקו ועודדו אותי בכל דרך אפשרית.
וכמובן, לכם, עם ישראל היקר, תודה על המילים חמות, דברי החיזוק ורבבות הודעות התמיכה שקיבלתי מכם בחודשים האחרונים. אני אוהב אתכם ומעריך זאת מאוד", דברי זוהר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים