שיתוף
תגובות
חדשות » "הפשעים הנוראים ביותר מאז מלחמת העולם השניה"
נאום ה"אני מאשים"
בנאום מצולם בפני העצרת הכללית של האו"ם, לא הפסיק זלנסקי להשוות את הפלישה הרוסית לזוועות השואה ולאירועי מלחמת העולם השניה, ואף שרבב את איכמן לנאומו
נשיא אוקראינה זלנסקי | צילום: שאטרסטוק

הנשיא האוקראיני אמר כי הקהילייה הבינלאומית נדרשת לוודא כי רוסיה תישא באחריות על מעשיה באוקראינה, וקרא לסילוקה של רוסיה ממועצת הביטחון, מהלך שלא צפוי להתרחש, כיוון שלמוסקבה יש בה זכות וטו. הוא קרא גם להעמיד לדין על פשעי מלחמה חיילים וקצינים בצבא הרוסי, וגם את אלו שנתנו להם את "ההוראות הפליליות", כלשונו. הוא קרא לשפוט אותם בפני טריבונל מיוחד, כמו במשפטי נירנברג שבהם הועמדו לדין בכירי המשטר הנאצי אחרי מלחמת העולם השנייה.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נאם היום (שלישי) בפני מועצת הביטחון של האו"ם, לראשונה מאז החלה הלחימה הרוסית באוקראינה, כשברקע הזעזוע העולמי מהתמונות שהגיעו מפרברי קייב, בפרט מהעיר בוצ'ה – תמונות שמעידות על טבח לכאורה שביצעו הכוחות הרוסיים באזרחים בזמן הכיבוש של האזור.

זלנסקי האשים בדבריו כי רוסיה ביצעה כל פשע אפשרי במלחמתה נגד ארצו, פשעים שלדבריו הינם החמורים ביותר מאז מלחמת העולם השנייה, וטען כי מוסקבה רוצה שהאוקראינים יהפכו ל"עבדים שקטים".


זלנסקי ואנשיו קוראים כעת להחרפת הסנקציות שהטיל המערב על מוסקבה, כעונש על הטבח שכעת נחשף. באיחוד האירופי מיהרו להישמע לקריאות הללו, וזמן קצר לפני נאומו של זלנסקי חשפו הצעה לאסור ייבוא פחם מרוסיה, אך לא ייבוא של נפט וגז, וכן הצעה לאסור על ספינות רוסיות לעגון בנמלי מדינות האיחוד.

בנאום, שאותו ערך בשידור וידאו מרחוק, הזכיר זלנסקי את הביקור שערך אתמול בבוצ'ה, ביקור שבו תועד כשמבט של חלחלה על פניו: "אתמול ביקרתי בעיר שלנו בוצ'ה, ששוחררה לאחרונה מהכוחות הרוסיים, לא הרחק מקייב. אין פשע אחד שהם לא ביצעו. הצבא הרוסי חיפש במכוון להרוג כל אדם ששירת את ארצנו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים