שיתוף
תגובות
דעות » "הצלחה יכולה להיות הכישלון הגדול ביותר"
רגע לנפש
כשמנסים להצליח משרש לא אמיתי, לרוב ההצלחה לא יכולה להחזיק מעמד • גם אם כל העולם יגיד לך שאת כישלון, ברגע שתתחברי למהות הפנימית שלך, תממשי את עצמך
מאיר בחשיכה | צילום: Chatchai.J, שאטרסטוק

את המשפט שבכותרת, שמעתי השבוע בשיעור השבועי שלי, מפי הפסיכותרפיסט, יהורם מלמד. לולא שמעתי את כל השיעור, ודאי הייתי מרימה גבה. אך כשמבינים את המשמעות, הוא פשוט מדהים.

כל העולם סביבנו יכול להגיד לנו שאנחנו כישלון, שאנחנו לא מספיק מוכשרות, לא מספיק טובות, לא מספיק מוצלחות. חסרות נשמות טובות כאלו? לא חסרות. מה שקורה לנו בדרך כלל, כשחווים מהסביבה פידבקים שליליים, עלולים ליפול לחוסר ביטחון, לבעיות של פגיעות ואגו, ולעתים גם ניסיון להוכיח שאנחנו כן טובות ומוצלחות ואז מנסות להגיע לשיא ההצלחה, ממקום של ייסורים פנימיים, תחרותיות, או כל דבר שיגרום לנו להכרה מצד העולם. אלא שאז מדובר במימוש של האגו, לא במימוש של הנשמה, של הפנימיות. גם אם כל העולם יחשוב שאת כישלון – ברגע שתחיי לפי האמונה הפנימית שלך, את ממששת את החלק האלוקי שבך וזו כבר הצלחה. למעשה, זו ההצלחה.

תחשבי על אושר רוחני, איך להיות יותר מאושרת מהפנימיות שלך, מהטוב שאלוקים נתן לך. ברגע שמימשת פנימיות, את מאושרת. כשאת מאושרת – את מוותרת על מה שלא אמיתי בחייך ומתחילה להתחבר למה שאמיתי ואז את תצליחי. כל עוד את לא מסופקת, כל עוד את מקנאה, כל עוד את תחרותית, את פועלת ממקום שאינו יושב על מהות פנימית וגם אם אין לך מושג איך לשנות זאת, עצם ההכרה בכך, היא כבר התחלה משמעותית לשינוי. הרעיון הוא לשאוף לעשות את המיטב שאנחנו יכולות, כלפינו וכלפי הסביבה, מתוך המהות שלנו, מתוך היכולות שה' נתן לנו ולא מתוך מה שאחרים מצפים מאיתנו.

שמעתי משפט יפה נוסף: כתוב 'יאר ה' פניו אליך ויחונך' – לכאורה, מי שרע לו, ה' כביכול לא האיר לו פנים, כך זה נראה, נכון? אז איך גורמים לה' להאיר לנו פנים? והתשובה היא שנכנסים ומתחברים לעולם הפנימי, לחלק האלוקי, ושם תראי את אור ה'. שם הוא יאר פניו. הכוונה היא, זה לא שהוא לא האיר לך פנים – זו את שלא הארת את הפנימיות שלך.

ומשפט הסיכום החזק הבא, שם הכל בפנים, מה שנקרא: מה שאלוקים נותן – צריך לקחת, להגיד תודה ולהיות מאושרים! הכוונה היא כל מה שה' נותן, גם אם זה לא מוצא חן בעינייך. וזה מחבר אותי לתחילת הדברים. הרבה פעמים אנחנו מסתכלים בקנאה על אחרים (ואני לא מדברת על קנאת סופרים), או חולמים להצליח כמו מישהו מסוים. היי, אם ה' לא נתן לך את מה שהוא נתן לה, זה כי מה שהוא נתן לך – זה הכי מתאים לתיקון שלך בעולם הזה. קחי כל דבר שה' נותן לך, תלמדי לפתוח ידיים ולהגיד תודה על מה שיש, ומשם יושפע לך שפע רב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים