שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "הצלחנו לסכל חוליה של 3 פעילי חמאס"
דובר צה"ל
תא״ל הדי זילברמן: "יש לנו מנעד רחב של אפשרויות תגובה. הארגון חמאס ישלם מחיר על התנהלותו, נגיב תגובה חריפה". לפי הפלסטינים, 9 בני אדם נהרגו בתקיפות צה"ל
תגיות:

דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן ערך הערב (שני) בתדרוך מיוחד לאור ההסלמה בדרום, במהלכה בוצע ירי מאסיבי של רקטות מרצועת עזה לעבר ירושלים, ערי הדרום ויישובי עוטף עזה. בתדרוך הוסבר כי סדרת הירי האחרונה של חמאס היא "שלב נוסף בהסלמה וניסיון להביא להסלמה גם בירושלים ובעזה".

בצה"ל אמרו כי סוכלה חוליית שיגור של שלושה פעילי חמאס בצפון הרצועה. לפי דיווחים ערביים ישנם לפחות תשעה והרוגים ופצועים, בהם מפקד שטח בחמאס. כמו כן, דווח על פגיעה ברוכב אופנוע. זילברמן איים כי אם יהיה צורך אז גם נפגע בבכירים של ארגוני הטרור שעומדים מאחורי הירי. לפי הפלסטינים – לפחות תשעה בני אדם נהרגו, בהם פעיל חמאס וילדים.

דובר צה"ל ציין כי "עד עכשיו סיכלנו חוליה של שלושה פעילי חמאס. נמשיך לחזק את ההגנה, כולל מערך ההגנה האווירית. יש לנו אור ירוק לעשות את זה לאורך כל רצועת עזה. כל מנעד התוכניות על הפרק. לירי יש כתובת אחת: חמאס. ההרתעה נשמרת באופן חלקי. זה ייארך ימים".

"האירוע משולב וכולל שלושה דברים: ירי לעבר ירושלים, ירי לעוטף שממשיך בדקות אלה וירי נ"ט לעבר רכב שעמד במרחב של עוטף עזה", פירט זילברמן, והבהיר, "זה לא כל כך משנה מי נוטל אחריות, יש לנו כתובת ברורה בעזה, הארגון ישלם ואנחנו נגיב תגובה חריפה", תוך שהוא מפנה אצבע מאשימה אל ארגון חמאס השולט ברצועת עזה.

"אם בחמאס לא הבינו עד עכשיו, הם יבינו אחרי שנפעל ברצועה. המסר ברור. מבחינתנו על הפרק גם יציאה למבצע רחב וגם כל פעולה אחרת מול חמאס. הכנו תכנית ברורה. יהיה פה מחיר כבד, זו פגיעה בלתי נסבלת בריבונות של ישראל. אם הירי יימשך אחרי התגובה שלנו, נגיב שוב".

לדבריו, ישראל נמצאת לקראת ימים של לחימה וחמאס עוד ירגיש את תגובתנו. עוד ציין דובר צה"ל כי מרבית השיגורים שנורו לעבר ישראל היו לעבר שטחים פתוחים ורק מעט מהם יורטו. לדבריו, מערך סוללות כיפת ברזל תוגבר, תוגברו הכוחות להגנת יישובי עוטף עזה וכן בקרבת גדר הרצועה.

בצה"ל התייחסו לפגיעת טיל הקורנט ברכב, ואמרו כי "האירוע חמור ביותר ולא יעבור בשתיקה. תקרית הנ"ט בוצעה על גבעה בשטח פתוח מדרום לשדרות. רוב השיגורים נפלו בשטח פתוח או יורטו. חמאס ישלם מחיר על התנהלותו ונגיב בחומרה. נערכנו למנעד תרחישים נרחב, תגברנו את ההגנה האווירית בשכבות שונות ופרסנו כוחות גם לכיבוי שריפות. חמאס יבין זאת אחרי שנפעל ברצועה. אחת האפשרויות היא גם יציאה למבצע רחב. הכנו תוכנית נרחבת וסדורה ולא נהסס להפעילה. זו פגיעה בלתי נסבלת במדינת ישראל. גם כעת אנו מתגברים בכוחות נוספים למשימת ההגנה באוגדת עזה".

"אנחנו חושבים שההרתעה נשמרת באופן חלקי. יש פה קבלת החלטות שהצטברה ביממה האחרונה. ואנחנו ממה שאנחנו מבינים – ברגע שהבנו לאן זה הולך שינינו את דפוס הפעולה אצלנו. לפגוע באופן קשה בחמאס כדי להביא למצב שהארגון הזה חוזר למצב של השקט שהיה לפני כן. אנחנו הולכים לקראת ימים שבהם חמאס ירגיש את זרועו העוצמתית של הצבא, וירגיש את התגובה החריפה. היא לא תארך דקות בודדות אלא ימים".

בכירים בישראל אומרים כי "חמאס צריך לחטוף מכה קשה, אך עדיין כולם מבינים את המגבלה שלנו. אין לנו רצון לצאת למלחמות גדולות. אין מה להרוויח ממלחמה. ברור שנשלם מחיר מסוים, אבל הם ישלמו מחיר כבד. התקווה של כולם היא שזה ייגמר עד עיד אל-פיטר, תוך יומיים-שלושה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים