שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הצע"ח של האופוזיציה – הקואליציה תומכת
יום אחדות
הצעת החוק שיזם ח"כ ברקת מבקשת לעגן בחוק את ציון יום האחדות המתקיים כבר שבע שנים ברציפות, לזכר איל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל הי"ד
תגיות:
שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת | צילום: דוברות

הצעת חוק חדשה שיזם ח"כ ניר ברקת מהליכוד ועליה חתומים יותר מ-40 ח"כים ממפלגות הקואליציה והאופוזיציה, מבקשת לעגן בחוק את ציון יום האחדות המתקיים כבר שבע שנים ברציפות, לזכר איל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל זכרונם לברכה, שנחטפו ונרצחו בקיץ 2014 על ידי מחבלי חמאס. על ההצעה חתומים חברי כנסת מהליכוד, ימינה, יש עתיד, כחול לבן, ישראל ביתנו, מפלגת העבודה, תקווה חדשה, יהדות התורה, ש״ס והציונות הדתית. מדובר בחוק הראשון בכנסת הנוכחית שנתמך על ידי רוב סיעות הכנסת.

בדברי ההסבר נכתב כי מטרת הצעת החוק היא לתת דגש לערכי האחדות, הנתינה והערבות ההדדית בחברה הישראלית ובעם היהודי בתפוצות, ולעורר יוזמה אישית ולאומית לפעולות נוספות אשר יביאו לאחדות, זאת מתוך אמונה בחשיבות קבלת האחר ובכוחם של עם וחברה מאוחדים ליצור בסיס איתן וראוי לדורות הבאים. ביום זה נראה מתן הביטוי למגוון התרבויות בחברה הישראלית, לצד הוקרתם של המיישמים את החזון הלכה למעשה, כל זאת מתוך מטרה להגביר את השיח החברתי המלכד.

לפי ההצעה, יום האחדות יהפוך ליום ציון לאומי ובמרכזו יתקיים טקס הענקת פרס ירושלים לאחדות ישראל בבית הנשיא בירושלים, המתקיים גם הוא כבר שבע שנים, זאת במטרה להוקיר ולתמוך בעוסקים במלאכת האחדות, ולעודד יוזמות נוספות לקירוב, הכרות וחיבור בין הגוונים השונים והעשירים של החברה הישראלית ובתפוצות.

יום האחדות נוסד על ידי ראש העיר ירושלים לשעבר, ח"כ ניר ברקת מהליכוד, ביחד עם משפחות שלושת הנערים, ומצוין מידי שנה בסמיכות לתאריך ט"ו בסיוון, יום חטיפתם ורציחתם. ביום זה נקראים המוני אזרחים בארץ וכן יהודי התפוצות, לקדם את ערכי האחדות, הסובלנות והכרת האחר, ולשמירה על לכידות החברה, ומקיימים בו פעילויות ומיזמים שונים המוכיחים שעל אף השונות ביננו ניתן למצוא את המאחד ואת הטוב.

ח"כ ניר ברקת, יוזם יום האחדות אמר: "לפני שבע שנים חווינו במדינת ישראל את אחד הרגעים הקשים שידענו, אך גם המאחדים שבהם. באופן טבעי אנו טובים בלהתאחד בשעת משבר, אך האתגר הגדול באמת הוא בלשמור על החברה הישראלית מאוחדת גם ביום-יום ובשגרה. לכן, ישנה חשיבות רבה בעיגון יום האחדות בחוק, אשר ישיב וישמר את תחושת האחדות שעטפה את החברה הישראלית ואת יהדות התפוצות במהלך ח"י הימים בהם עם שלם התפלל לשובם של איל, גיל-עד ונפתלי ז"ל".

"כפי שנאמר בהצעת החוק, על כולנו לזכור שאחדותה של החברה הישראלית היא מרכיב חשוב ביותר בביסוסה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, שכן מאפייניה של החברה הישראלית כפסיפס אנושי מגוון וצבעוני המגיע מתרבויות שונות, מצריכים מאתנו שמירה הדוקה על שלמותה וחוסנה".

משפחותיהן של הנערים אמרו: "בזמן חיפוש בנינו איל, גיל-עד ונפתלי, הייתה אחדות מיוחדת בעם. אלו היו רגעים גדולים של עם בהם בונים מדינה, זמנים שחשוב לשמר ולחזק. האנשים שפגשנו וזוכי פרס האחדות לאורך השנים, מהווים עבורנו מגדלור והשראה לערבות הדדית וקירוב בתוך החברה הישראלית, בין ישראל לתפוצות, ובתפוצות עצמן. אנו מודים לעם ישראל על החיבוק הגדול שרק מתעצם לאורך השנים, ומקווים שהצעת החוק תשמר תפיץ את האור והטוב למדינה ולעולם כולו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים