שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הקהילה היהודית סייעה למדינה הענייה
מולדובה
בצל משבר הקורונה שתוקף את מדינות אירופה, כאשר במדינת מולדובה הענייה נוצר מחסור עצום בציוד רפואי שיגרה הקהילה היהודית מטען הומניטרי בעלות של חצי מיליון דולר
בעלות של חצי מיליון דולרים. הרב אבלסקי לצד חלק מהציוד הרב שנשלח למולדובה | צילום: יח"צ

מולדובה, המדינה הקטנה במזרח היבשת הנתונה בין רומניה לאוקראינה שזכתה לתואר "המדינה הענייה באירופה" קורסת תחת מגפת הקורונה שנמצאת בחודשיים האחרונים בעליה תלולה, כמו ביתר שכנותיה במזרח היבשת – ובתי החולים בה קורסים מעומס.

למרבה הצער גם יהודים לא מעטים חלו ונדבקו במגפה, וההערכה היא כי בקרב חברי הקהילה המונה כ-5,000 נפש, קרוב ל-100 יהודים נפטרו מהקורונה. מאות אחרים מאושפזים, חלקם במצב קשה.

בשל המצב הקשה פנו גורמים בממשלה לקהילה היהודית המקומית במדינה, בראשות הרב הראשי הרב יוסף יצחק אבלסקי וביקשו ממנו לסייע למדינה להתמודד עם המגיפה.

הרב אבלסקי פנה לאחיו זושא המתגורר בניו יורק ומשמש מנכ"ל המוסדות וביקש ממנו לארגן הטסה של מצרכים רפואיים שיקלו על מערך הבריאות המולדובי להתמודד עם המצב הקשה – והיום המריא למדינה מטוס מטען המכיל ציוד רפואי בעלות של חצי מיליון דולרים.

בין יתר הציוד, שחלקו יישלח במשלוח נוסף שיצא בימים הקרובים ניתן למנות מאות אלפי מסכות כירורגיות לצוותים הרפואיים, כפפות, מכשירי חמצן, אמצעי מיגון רפואיים, תחבושות, שמיכות וציוד רפואי נוסף.

מי שהתגייס לטובת העניין ועמל רבות על השגת הציוד הרב והיקר הוא ארגון 'גלובל ג'ואיש' בראשות הרב אליעזר אבצן – ארגון ללא מטרות רווח הפועל מניו-יורק עם קהילות יהודיות ב-45 מדינות ומסייע להן ככל הניתן, שהתרים לצורך כך ארגונים ואישים שונים מארה"ב.

בקהילה היהודית במולדובה גאים במשלוח המיוחד ואומרים: "אנו דואגים באופן שוטף גם לרווחתם הגשמית של יהודי המדינה, ובעת הצורך אנו שמחים לתת יד ולסייע בהצלת חיים של שאר התושבים ולסייע בעד הרשויות להתגבר על המגיפה הקשה שמכה בכולם. הצעד הזה כבר מעורר קידוש ה' נרחב במדינה". בקהילה הודו גם לעו"ד מר אלכס גלפרין, מעסקני הקהילה שעשה את התיאומים בשטח עם שרת הבריאות המולדבית הגב' Ala Nemerenco".

כזכור, בשל יכולות הרפואה הנמוכות מאוד במדינה, בחודש שעבר נערך מבצע חירום של הטסה רפואית של שליחת חב"ד במדינה לישראל, אחרי שמצבה החמיר בעודה בחודש השמיני להריונה.

למרות המצב המורכב וחוסר הוודאות, 5 המשפחות של שלוחי חב"ד במולדובה נשארו במדינה, מסייעים ככל יכולתם לאנשי הקהילה ואף מקיימים בימים אלה פעילות נרחבת לרגל חג החנוכה. "גם בימים חשוכים אלה, תפקידנו להדליק את האבוקה ולהפיץ אור בכל מקום", הם אומרים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים