שיתוף
תגובות
בריאות » בריאות המגזר » היהודים הואשמו ב'ייבוא' נגיף הקורונה מישראל
אנטוורפן
מה שהחל כביקורת בעלת נימה אנטישמית תוך האשמה כי הקהילה היהודית באנטוורפן היא ש'ייבאה' את הגל השני מישראל האדומה, הפך באחת לסגר כללי שמוטל על העיר
בריסל, בלגיה: כיכר השוק המרכזי בעיר העתיקה בצל משבר הקורונה | צילום: Werner Lerooy

זה התחיל מ 3-4 חולים מאומתים שהתווספו בקהילה היהודית באנטוורפן, לאחר שבועות ארוכים בהם נדמה היה כי הרשויות הצליחו להשתלט על הנגיף, כאשר אחוזי התחלואה במדינה המשיכו לרדת והתייצבו על מספר חד ספרתי ליממה.

כעבור ימים אחדים, משמספר החולים המאומתים בקרב הקהילה היהודית באנטוורפן המשיך לעלות ונשק ל-10, החלו גורמים שונים מחוץ לקהילה היהודית להתריע מפני פרוץ גל נדבקים נוסף במדינה, כשהאצבע מופנית כמובן לעבר האוכלוסייה היהודית. הנימוק: מדינת ישראל שהפכה ל'אדומה' עם כמות בלתי נתפסת של חולים מאומתים המתגלים שם מדי יום, מותירה לתושביה לצאת את גבולותיה, משכך ההיגיון בוודאי נותן שההדבקה 'יובאה' מישראל.

השיח הציבורי סביב רשלנות הקהילה היהודית בכל הקשור להתמודדות עם הנגיף, הגיע עד למהדורות החדשות ותכניות האקטואליה. בקהילה היהודית הממלאת בקפידה אחר הנחיות מחלקת הבריאות במדינה הביעו חשש שמא העבר הלא רחוק יחזור על עצמו ושוב פעם יתויגו היהודים כ'מפיצי מחלות' לרוב.

אלא שמאז, מ-0 נדבקים ליום, החל שוב הגרף לטפס ומזה כשבועיים נע בין 200 ל-250 מאומתים חדשים בממוצע ליום לסירוגין.

בשיחה עם 'בחזית' אומר הרב ישראל מילר, חזן בית הכנסת הראשי לאירופה, המתגורר בבריסל, כי "לפני כשבועיים, כשנדמה היה שהעסק יוצא משליטה, היה באמת מתח, לאחר שהאחראית על מערך הבריאות מטעם הממשל באזור, קשרה בין היותם של הנדבקים יהודים לעובדה שבישראל נרשמה התפרצות מחדש של הנגיף".

"כעת הודיעו הרשויות כי החל מיום שני יוטל סגר על אנטוורפן וייאכפו כללי הריחוק החברתי ועטית מסכות במקומות ציבוריים כפי שהכריזו הרשויות", מציין הרב מילר.

כשנשאל לגבי הנחיות הפעילות בבתי הספר ומוסדות החינוך היהודיים, הוא השיב כי "כרגע בתי הספר לבנות כבר נמצאים בחופשת הקיץ, לגבי ה'חיידרים' הממשיכים לפעול כסדרם, אני באופן אישי הוריתי לילדיי להישאר בימים אלו בבית. אנחנו ערים למתרחש ועלינו לנהוג לחומרא", אומר הרב מילר ל'בחזית'.

יצוין, כי בתי הכנסת בבריסל נותרו פתוחים, אך השהייה בהן מותרת בהתאם לגודלם. בנוסף, הודיעו הרשויות כי החל מה-1 באוגוסט, כל מי שיבקש לעזוב את המדינה לטובת ביקור במדינה אחרת, יהיה עליו להשאיר פרטי ביקור, מועד יציאה וחזרה, מספר טלפון לאיתור וכן פרטים אישיים נוספים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים