שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הקומנדו האיראני נמלט כשהגיעו האמריקנים
חטיפת הספינה
, לוחמי קומנדו ימי מאיראן פשטו על הספינה בניסיון לחטוף אותה לארצם – אך הצוות השבית את מנועי הספינה, ועם התקרבותם של הכוחות מצבא ארה"ב ועומאן – החוטפים נמלטו
תגיות: ,
תקיפת ספינה, אילוסטרציה | צילום: ImageBank4u, שאטרסטוק

בדיווח ב'טיימס' הבריטי נחשף הבוקר (חמישי) את סדר האירועים במקרה של חטיפת מכלית הנפט הבריטית, בידי כוחות איראנים, מול חופי האמירויות.

על פי דברי הבכיר, שנחשף לחומרים המסווגים, בלילה שבין שלישי לרביעי, כוח של הקומנדו הימי האיראני, פשט על הספינה שעגנה בסמוך לחופי האמירויות כשהלוחמים חמושים ובכוונתם להוביל את הספינה אל עבר חופי איראן.

לפי גורם שנחשף לחומר המסווג מחקירת התקרית, לוחמי קומנדו ימי מאיראן פשטו על הספינה בניסיון לחטוף אותה לארצם – אך הצוות השבית את מנועי הספינה, ועם התקרבותם של הכוחות מצבא ארה"ב ועומאן – החוטפים נמלטו על גבי סירות. לפי הגורם, השבתת המנועים היא זו שהובילה לדיווחים כי הספינה איבדה שליטה בים. הבריטים דיווחו כי אף אחד מאנשי הצוות על הסיפון לא נפגע באופן רציני, וכולם מוגנים.

הדרמה מול חופי האמירויות אירעה פחות משבוע לאחר התקיפה של הספינה היפנית "מרסר סטריט", שהופעלה על-ידי חברה בריטית בבעלות איש העסקים הישראלי עידן עופר, ועל סיפונה נהרגו שני אנשי צוות – רומני ובריטי. האתר האיראני "אל-אעלם" דיווח שהתקיפה הייתה נקמה על הרג שני "פעילי התנגדות" בסוריה, אך בהמשך טהרן הכחישה את מעורבותה. עם זאת, גורם מודיעיני בכיר בישראל אישר ל"טיימס" כי מדובר היה בתגובה לסיכולים הישראליים נגד משלוחי הנפט מאיראן למשטר אסד ומשלוחי הנשק לחיזבאללה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים